Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da je komisija, koja je istraživala železnički akcident kod Pirota, završila posao i da će izveštaj biti predat tužilaštvu na kome je da proceni da li postoji odgovornost ili ne.
Vesić je rekao da, ako postoji bilo čija odgovornost, taj neće biti zaštićen i poručio da će se videti i ko je kriv za višegodišnje čekanje da se pristupi rekonstrukciji pruge od Niša do Pirota, za šta je evropski novac obezbeđen pre četiri godine.
On je naveo da je od Infrastrutkura železnica Srbije tražio spisak svih kritičnih mesta, da napišu šta su uradili, i da navedu koje će mere da preduzmu na sanaciji.
"Kontrolisaćemo kako će sanirati. Ne budu li to uradili, neko će odgovorati", poručio je Vesić.
Ocenio je da su havarije na srpskim prugama posledica višedecenijskog neulaganja, kao i da predstoji period velikih ulaganja u pruge Srbije i to ne samo u izgradnju brzih.
Istakao je da se Srbija kandidovala kod Evropske unije za rekonstrukciju pet regionalnih pruga ka svojim granicama, te da je reč o ukupno 600 kilometara pruga u koje bi sa elektrifikacijom trebalo uložiti milijardu evra.
Vesić je naveo da je za železnicu u budžetu ove godine izdvojeno 6,5 milijardi dinara, dok je to prošle godine bilo milijardu, a da će akcenat biti na regionalnim i magistralnim prugama.
Saopštio je da će po ugovoru za rekonstrukciju pruge Beograd–Niš, ukupno vrednu 2,2 milijarde evra, EU dati 600 miliona evra bespovratno, 1,2 milijarde evra biće kredit kod Evropske investicione banke, a oko 400 miliona evra biće iz budžeta Srbije.
Ministar je najavio dalje radove na Barskoj pruzi, te da će Srbija sa Bugarskom projekte rekonstrukcija pruga ka Istočnoj Srbiji kandidovati za EU podršku.