Šapić: Ipak ne izbacujemo vremenske karte, koštaće samo 50 dinara

Sve novine u vezi sa novim sistemom će biti poslate ljudima na adrese kako ne bi bilo plasiranja dezinformacija i opstrukcija

Informaciju da će Grad Beograd od maja ukinuti vremensku kartu od 90 minuta u javnom gradskom prevozu, koja je do sada koštala 89 dinara, danas je ispravio gradonačelnik Aleksandar Šapić.

On je, kako je saopšteno na sajtu grada, prihvatio sugestije građana i naložio Sekretarijatu za javni prevoz da delimično izmeni predloge u vezi sa pojeftinjenjem javnog prevoza u Beogradu koje je predstavio juče.

"Nakon sugestije brojnih korisnika koji su mi se juče javili, vremenska karta za 90 minuta ostaje, ali smo odlučili da joj smanjimo cenu. Koštala je 89 dinara, a sada će i u zoni A i u zoni B biti 50 dinara, što je skoro upola manje", rekao je Šapić i dodao da je novina u odnosu na jučerašnju najavu i to da će se dodatno smanjiti cena mesečne karte za jednu zonu iznositi 2.500 dinara. 

"Teritorija grada više neće biti podeljena na četiri zone sa sedam tarifa, već će ubuduće grad biti podeljen na dve zone i postojaće dve tarife. Celodnevna karta za obe zone, koja će moći da se koristi za teritoriju čitavog grada, koštaće samo 200 dinara, što je najveće pojeftinjenje, jer je do sada za sve zone bila 750 dinara. Karta za sedam dana koštaće samo 1.000 dinara, a ranije je za pet dana koštala 2.390 dinara. Sledeća velika stvar jeste cena mesečnih karata, koja se kretala od 2.990 do 4.990 dinara, u zavisnosti od zone. Sada će zona A ili zona B biti 2.500 dinara, a obe zone 3.500 dinara", podsetio je Šapić. 

Predlog je da godišnja karta košta 25.000 dinara za jednu zonu, odnosno 35.000 za obe zone, dok je do sada bila 36.000 za jednu, odnosno 54.000 za sve zone. 

"Osim osnovaca, pravo na besplatan prevoz imaće i srednjoškolci, koji su do sada plaćali između 1.090 i 1.730 dinara. Sugrađani koji imaju više od 65 godina bili su u obavezi da jednom godišnje odu na prodajna mesta i da po ceni od 417 dinara dobiju godišnju kartu. Sada više neće imati tu obavezu već će im karta biti besplatna i doživotna", naznačio je gradonačelnik ponovo.

Kada je reč o povlašćenim kategorijama, kojih je do sada bilo nekoliko desetina, imale su obavezu da plaćaju od 1.090 do 2.490 dinara.

"Sve kategorije su zadržane, samo je cena linearno smanjena i iznosiće samo 1.000 dinara, istakao je Šapić. 

Do sada je karta dopunjavana na kiosku, a sada niko više neće imati obavezu da ima kartu, već će naprosto na kioscima dopuniti telefon i posredstvom SMS poruke plaćati javni prevoz.

"Naravno, oni koji imaju postpejd telefonski račun neće čak ni to morati da rade. Ko bude želeo da ima aplikaciju, ona će mu omogućavati da brže i lakše plaća prevoz, kao i da se prijavi ukoliko spada u povlašćenu kategoriju", naveo je Šapić.  

Neće biti više validiranja karti, podsetio je.

"Ako se putnik zatekne bez karte, neće biti izbacivanja iz prevoza, već će mu biti data mogućnost da kaznu plati, i to u narednih nekoliko dana po upola manjoj ceni", rekao je gradonačelnik.

Legitimaciju, kontrolu i naplatu obavljaće Beli.

On je podvukao da će novi sistem javnog prevoza ne samo višestruko pojeftiniti, nego će ga značajno pojednostaviti i uprostiti.

"Daće nam priliku da postavimo novu platformu kako bi javni prevoz bio daleko bolji, svrsishodniji i efikasniji, te da pokušamo da zajedničkim snagama ispravimo neke stvari koje su poslednjih dvadeset godina sprovođene na način na koji možda nije trebalo da se radi", zaključio je gradonačelnik Šapić i dodao da će ljudima ove informacije poslati na adrese da ne bi bilo plasiranja dezinformacija i opstrukcija.