Protest Društva za srpski jezik i književnost: Traže dostojanstvo u sedam tačaka

Društvo je predalo inicijativu u kojoj, u sedam tačaka, navodi šta bi trebalo preduzeti kako bi se obrazovni sistem poboljšao i zaštitio, a taj dokument potpisalo je više od 100.000 građana

Društvo za srpski jezik i književnost organizovaće protestni skup zbog toga što državne institucije, Skupština Srbije i Ministarstvo prosvete, nisu odgovorile na njihovu Inicijativu za zaustavljanje urušavanja prosvetnog sistema.

Skup će biti organizovan danas na Filološkom fakultetu, a članovi Društva naveli su da je cilj skupa iskazivanje nedvosmislenog stava da je neophodno zaustaviti urušavanje obrazovnog sistema i vraćanje dostojanstva svima koji u njemu učestvuju - od predškolskih ustanova, osnovnog i srednjeg obrazovanja do visokog obrazovanja.

Da podsetimo, Društvo za srpski jezik i književnost predalo je sredinom maja Skupštini i Ministarstvu prosvete inicijativu u kojoj, u sedam tačaka, navodi šta bi trebalo preduzeti kako bi se obrazovni sistem poboljšao i zaštitio, a taj dokument potpisalo je više od 100.000 građana.

Članovi Društva tražili su da predsednik Skupštine upozna narodne poslanike sa sadržajem Inicijative i zakaže sednicu na kojoj bi se ona razmatrala, i da resorni ministar obavesti predsednicu i članove Vlade o sadržaju Inicijative, uz molbu da je na sednici vlade uzmu u razmatranje.

Naveli su da u roku od sedam dana očekuju odgovor koji, međutim, nije stigao. To su, u Društvu za srpski jezik, protumačili kao da državne institucije smatraju da stavovima Društva ne treba pridavati značaj, pišu "Novosti".

"Mi ćemo istrajati na našim zahtevima i pokrenućemo različite protestne i druge aktivnosti u borbi za unapređenje urušenog vaspitno-obrazovnog sistema, naveli su iz Društva, a prvi takav protest zakazan je za danas.

Inače, u tačkama koje su sadržane u Inicijativi, a kojih ima sedam, piše: Zabraniti sve rijaliti i druge programe u medijima koji propagiraju nasilje i nemoral, čime vređaju dostojanstvo čoveka i štetno utiču na formiranje ličnosti, zabraniti sredstvima javnog informisanja da u bilo kojoj formi prenose eksplicitne predstave nasilja i uvredljive sadržaje, sankcionisati sve koji na društvenim mrežama i u drugim medijima koriste govor mržnje, podstiču i odobravaju nasilje u školama, pojačati prihološko-pedagošku podršku učenicima, smanjiti opterećenje nastavnika administrativnim procedurama kako bi bili usredsređeniji n vaspitno-obrazovni rad, preispitati sve zakonske akte koji otežavaju pravovremeno i funkcionalno izricanje vaspitno-disciplinskih mera učenicima i podići status i ugled prosvetnog radnika kao temelja prosvećenog društva.