Svi koji imaju kasko polisu osiguranja vozila štetu nastalu od pada drveta nadoknađuju od osiguravajućeg društva. Oni bez te polise treba da utvrde vlasništvo nad zemljištem na kojem se nalazilo stablo koje je oštetilo njihov automobil, rekao je Zoran Ćirić iz Udruženja osiguravača Srbije.
"Zelenilo Beograd" je imalo više od 2.000 intervencija širom grada zbog pada stabala i grana, ali je broj oštećenih automobila veći, pošto ekipe "Zelenila" ne pokrivaju štetu koja je nastala nakon pada stabala s privatnih poseda, dodao je Ćirić.
"Pravo na naknadu štete ima onaj ko je zaštitio svoj automobil kasko polisom – od osiguravajućeg društva i treba što pre da se javi osiguravajućem društvu", naveo je Ćirić za RTS.
Ukoliko vlasnik vozila nema kasko osiguranje, treba utvrditi vlasništvo nad zemljištem na kojem se nalazilo stablo koje je palo.
"Ako je javna površina, adresa je 'Zelenilo'. Ako je privatna površina, adresa je vlasnik", objasnio je Ćirić, te dodao da građani treba sami da obezbede dokaze – fotografije su dovoljne, ali i da pozovu policiju da na licu mesta sačini službenu belešku kojom potvrđuje da je štetu na automobilu izazvala oluja, odnosno pad stabla.
"Na sajtu 'Zelenila Beograd', a pretpostavljam da je tako i kod drugih 'Gradskih zelenila', postoji jasno uputstvo gde se kaže da se pozove njihova služba koja mora da izađe na lice mesta. Idealna situacija je da izađe policija i načini zapisnik. Bitno je da služba 'Zelenila' takođe fotografiše. Građani ne smeju da pomeraju grane, niti bilo šta, kako su zatekli svoj automobil. S tim zapisnikom oni odlaze u 'Gradsko zelenilo' i komisija dalje vrši proceduru", precizirala je urednica "Sveta osiguranja" Vesna Lapčić.
Napomenula je da je potrebno da su automobili bili propisno parkirani, a ako su se nalazili na zelenoj površini, šteta neće moći da se naplati kod "Zelenila". Kada je reč o stablima koja su pala s privatnih poseda, predstoji privatna tužba.
Nadoknada štete se u normalnim okolnostima isplaćuje u zakonskom roku od 45 dana, ali je sada situacija otežana, jer je veliki deo Srbije bio pogođen olujama – mnogo je oštećenih automobila, a malo veštaka.