Da li se smrtonosni "srpski rulet" vraća na naše puteve i ulice?
Sve češće smo svedoci snimaka bahate vožnje na društvenim mrežama, kao i vožnje u suprotnom smeru koja je mnoge, nažalost, odvela u smrt.
Pre nekoliko dana mnoge je šokirao snimak koji je obišao Srbiju, a u kome je automobil na auto putu "Miloš Veliki" išao u punoj brzini suprotnim smerom.
Kako je saopšteno iz MUP-a, od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda od 1. do 3. septembra, čak tri, uključujući i nezgodu na auto-putu "Miloš Veliki" izazvali su vozači automobila koji su prešli u kolovoznu traku namenjenu za kretanje vozila iz suprotnog smera.
U sudaru automobila "fijat punto", koji se kretao suprotnim smerom, i "hjundaija" na auto-putu "Miloš Veliki" na teritoriji Surčina, jedna osoba je poginula, dok je jedna teže, a jedna lakše povređena.
Nakon udarca "fijat" se zapalio i izgoreo, a policijski službenici utvrđuju sve činjenice i okolnosti u vezi s ovom saobraćajnom nezgodom.
Juče je na društvenim mrežama osvanuo novi snimak vožnje u kontra smeru od Batajnice ka Zemun polju.
Podsetimo, bivši trener Crvene Zvezde Ljupko Petrović nedavno je izazvao saobraćajnu nesreću na novoj obilaznici oko Beograda, u blizini tunela Beli potok kada se, takođe vozeći u kontrasmeru, sudario sa vozilom marke "ševrolet".
Policiji je tada rekao da je promašio skretanje i da nije odmah uočio da je u pogrešnoj traci.
Mnoge su ovi slučajevi vožnje u suprotnom smeru podsetili na nekadašnji trend poznat pod nazivom "srpski rulet".
Na naše pitanje da li je to što se automobil na "Milošu Velikom" kretao u suprotnom pravcu neka vrsta "izazova" sa društvenih mreža ili nekada poznati "Srpski rulet" Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ističe da "na osnovu informacija dostupnih u medijima, ne bi mogla da se isključi ta mogućnost".
Šta je "srpski rulet"?
"Srpski rulet" ili "vožnja smrti" se uglavnom zakazuje noću, a najčešća opklada je da vozač vozi u suprotnom smeru u punoj brzini sa ugašenim farovima ili da iz poprečne ulice kroz crveno svetlo izađe na glavni put.
Pored vožnje u suprotnom pravcu, prelazi se u suprotnu traku kako bi se naterao vozač da skrene ali ukoliko vi skrenete "gubite".
Srpski rulet je nastao devedesetih godina. Jedan od poznatijih slučajeva navodnog "srpskog ruleta", što je prvi put i došlo do šireg dela javnosti, dogodio se 1997. kada je Spasoje Barišić iz Batajnice, vozeći "porše" brzinom većom od 190 kilometra na sat, izazvao nesreću u kojoj su trojica mladića poginula, dok su trojica bila povređena.