Srbija i Balkan

Kritične tačke za vozače u Beogradu: Signalizacija koja zbunjuje ili je i nema

Vozač ne sme duže od jedne sekunde da razmišlja šta mu se saobraćajnim znakom saopštava, ističe Direktor komiteta za bezbednost Damir Okanović
Kritične tačke za vozače u Beogradu: Signalizacija koja zbunjuje ili je i nema© TANJUG/ JADRANKA ILIĆ/ bg

Postoji nekoliko ključnih lokacija u Beogradu na kojima je saobraćajna signalizacija tako postavljena da može da zbuni vozače ili je u nekim slučajevima čak i nema, piše "Blic".

To su pre svega nova obilaznica kod Bubanj potoka, gde signalizacija buni ljude, zatim semaforska signalizacija za "otvoren-zatvoren" smer u ulici Kneza Miloša i isključenje kod Hitne pomoći gde vozači lako mogu da završe u suprotnom smeru na autoputu.

Direktor komiteta za bezbednost Damir Okanović kaže da saobraćajna signalizacija mora da bude postavljena tako da u svakom trenutku i u svako doba nedvosmisleno stavlja do znanja kakve su njihove obaveze, kakva su ograničenja, kakva su njihova prava.

"Vozač ne sme duže od jedne sekunde da razmišlja šta mu se saobraćajnim znakom saopštava", ističe Okanović.

Obilaznica Bubanj potoka

Okanović kaže da je signalizacija na obilaznici Bubanj Potok, koja je nedavno otvorena, potpuno zbunjujuća i da je neophodno da "Putevi Srbije" što pre promene postojeću putokaze.

Potrebno je da svakom vozaču bude potpuno jasno kuda da se kreće ako želi za Beograd a kuda ako će na zaobilaznicu, navodi Okanović.

Ulica Kneza Miloša

Ulica Kneza Miloša je jedna od kompleksnijih i najprometnijih u Beogradu. Ona ima pet saobraćajnih traka i svetlosnu signalizaciju koja pokazuje da se u jednom trenutku za jedan smer mogu koristiti tri trake, a za suprotan dve, ili obrnuto.

Ljude zbunjuje to što signalizaciju za slobodnu traku brkaju za semaforom, pa se dešavalo da se neko ubaci iz suprotnog pravca direktno na vas.

"Rekao bih da je situacija u Kneza Miloša bolja nego što je bila ranije. Intenzitet svetla na izmenljivoj signalizaciji smanjen je tako da semafor dolazi do izražaja, čime je automatski manja mogućnost da pobrkate promenljivu signalizaciju i semafor", ocenjuje Okanović.

Isključenje kod Hitne pomoći

Okanović kaže da je još 2015. podneta prijava za nepostojanje signalizacije za zabranu skretanja u suprotnom smeru za isključenje kod Hitne pomoći, nedaleko od Mostarske petlje.

"Na ovom mestu nije postojala nikakva signalizacija koja bi vozaču saopštavala da je zabranjeno skretanje na račvanju i da će završiti na auto-putu, a u međuvremenu su postavljena dva saobraćajna znaka na kolovozu koja ukazuju da je zabranjen smer", objašnjava Okanović.

On dodaje da bi trebalo da postoji i oznaka da je obavezno obilaženje ostrva sa desne strane, kao i oznaka na sredini kolovoza, odnosno neisprekidana linija koja se proteže od špica ovog ostrva, pa bar pet metara u smeru ka Hitnoj pomoći.

Osim loše ili nedovoljne signalizacije, postoje vozači koji je ne poštuju ili je ne razumeju

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, potpisao je nalog da se na svim isključenjima sa auto-puteva postave dodatni saobraćajni znaci upozorenja za skretanje u pogrešnom smeru.

"Mislim da je to definitivno dobar potez jer treba da shvatimo da vozačku dozvolu može da ima neko ko nema završenu ni osnovnu školu , ili neko ko možda zbog svojih godina nije na nivou na kome bi trebalo da bude pa može da se dogodi da iz nehata pogreše i krenu u pogrešnom smeru", smatra Okanović.

Direktor komiteta za bezbednost zaključuje da je dobro da imamo takve upečatljive znake koji će da vam stave do znanja da ne smete da pređete i dodaje da se radi o meri "koja čak nije ni skupa, a koja će ostvariti svoj cilj ako spasi makar jedan život".

Posetimo, pre nekoliko dana je tragično nastradao čovek koji je na auto-putu "Miloš Veliki" vozio u suprotnom smeru, dok je narednog dana to isto uradio još jedan vozač.

image