Svako ko je proteklih dana koristio gradski prevoz u Beogradu suočio se nizom problema, najpre vozila kasne, prozore je nemoguće otvoriti, umesto klime radi grejanje, a osim takvog očajnog stanja voznog parka situaciju dodatno komplikuju prokopane ulice.
Oni koji u prestonici žive duže od decenije, sigurno se sećaju nekadašnjih dnevnih izveštaja o broju vozila gradskog saobraćaja koji je izašao na ulice. Sada je tu informaciju gotovo nemoguće dobiti, ali zato su gužve u prevozu i desetominutna čekanja tramvaja, trolehbusa ili autobusa, čak i u špicu, zagarantovana.
Iako iz Sekretarijata za javni prevoz Grada Beograda za RT Balkan saopštavaju da su po planu od 1. septembra krenuli sa primenom zimskog reda vožnje na gradskim ulicama, te da je broj vozila koja učestvuju u saobraćaju povećan, građani se suočavaju sa sasvim drugačijim scenama - ogromnim gužvama, dugotrajnim čekanjem na stanici, nefunkcionalnim vozilima i aplikacijom o dolasku autobusa koja ne radi.
Iz GSP "Beograd" za RT Balkan tvrde da putnike svakodnevno prevoze prema predviđenom planu, tehnički ispravnim vozilima u koje ubrajaju i ona koje je donirala Vlada Japana pre 20 godina, bez preciziranja o kojoj brojki vozila je reč.
"Među vozilima je i mali broj autobusa iz japanske donacije. Neka od "žutih" autobusa, iako davno proizvedena, zahvaljujući dobrom održavanju i danas su veoma funkcionalna", odgovorili su oni povodom toga što Beograđane prevoze vozilima iz "naftalina".
Dodaju da je GSP "Beograd" nabavkom novih autobusa obnovio vozni park i da je većina, kako zglobnih tako i solo autobusa, u odličnom stanju.
"Postoji mali broj vozila koji su starije proizvodnje, ali veoma upotrebljivi te se još uvek koriste", objasnili su iz gradskog preduzeća i dodali da gužve u javnom prevozu zavise od odvijanja celokupnog saobraćaja.
Najčešće su, kako naglašavaju, kolapsi uslovljeni infrastrukturnim radovima i rekonstrukcijama, vremenskim uslovima i eventualnim udesima i nezgodama.
Na konstataciju da bi i deficit vozača u GSP-u mogao da bude dodatni razlog za primetne gužve u javnom gradskom saobraćaju, podsećaju da nisu jedini operateri u okviru javnog prevoza putnika, kao i da su vozači stranci zaposleni kod privatnih prevoznika.
S obzirom na to da javni gradski prevoz putnika u Beogradu obavljaju i kompanije "Ariva Litas", "Avala bus 500", SP "Lasta", SP "Lastra", ASP "Strela-Ub" i ASP "Strela – Obrenovac", prevoznici na minibus ekspres linijama i na noćnim linijama, kao i taksi prevoznici, kontaktirali smo Konzorcijum privatnih prevoznika koji nam do objave teksta nisu odgovorili na prosleđena pitanja.
Dispečer kompanije "Ariva Litas" za RT Balkan otkriva da imaju dovoljan broj vozača i vozila.
"U radni odnos smo primili 50-ak stranih vozača, tako da smo zadovoljni. U rezervi je u svakom trenutku 10 do 12 odsto autobusa za linije koje pokrivamo. Kvarovi se naravno dešavaju, ali se trudimo da kad se dese, iste otklonimo do kraja te nedelje", kaže on.
Inače, tokom letnjeg raspusta i godišnjih odmora na snazi je bio letnji režim vožnje, a koji podrazumeva od 20 do 25 odsto manje vozila na ulicama glavnog grada.
Podsećamo da su trenutno aktuelni radovi u Glavnoj ulici u Zemunu, u Ulici Partizanske avijacije, na delu od ulazne rampe Autoput za Zagreb (smer ka Zagrebu) do izlazne rampe Autoput za Zagreb (smer ka Nišu), u Bulevaru despota Stefana, na delu od ulice Džordža Vašingtona do ulice Cetinjska, u Ulici Krunska, u zoni raskrsnice sa Ulicom Desanke Maksimović, u Ulicama Drinska i Sarajevska, na delu od Savske do Miloša Pocerca.