Novinari i snimatelji imali su priliku da lete novim transportnim avionom Vojske Srbije C-295. Na svojevrsnom promotivnom letu avion se nije penjao preko 1.500 metara visine, kako bi pogled bio što bolji za snimanje, a reporteri su mogli da vide rad u kokpitu krcatom najsavremenijom elektronikom.
Kako se dodaje, Vojska Srbije dobila je i drugi C-295 čime je dodatno ojačano i modernizovano Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana Vojske Srbije. Uz stari dobri "an-26" to su sada respektabilni kapaciteti vojne transportne avijacije.
Vazduhoplovi su proizvod "Erbasa", odnosno španske podružnice ovog koncerna, fabrike "Kaza". Piloti i tehničko osoblje su tamo i završili obuku, a španski piloti su i dalje sa srpskim kolegama koje preuzimaju nove avione.
Transportni avion C-295, koga po matičnoj fabrici popularno zovu "kaza", može da preveze 70 vojnika ili 48 padobranaca, u sanitetskoj varijanti 24 ranjenika i sedam članova medicinskog osoblja, a u putničkoj konfiguraciji 50 ljudi ili njih 30 u VIP verziji.
Kada je reč o klasičnim transportnim zadacima, može da ponese pet standardnih paleta ili osam kontejnera tipa A22.
Ono što je posebno zanimljivo jeste ta modularnost, prilagođavanje različitim zadacima, sedišta se mogu izvaditi da bi se stvorio prostor za teret ili kreveti za ranjenike.
Sedišta su poput onih u turbopropelerskim putničkim avionima, a u VIP varijanti su udobnija uz mogućnost montiranja stolova između njih.
Novinari su bili u prilici i da vide kako izgleda priprema za letenje u brifing sali 204. vazduhoplovne brigade koja objedinjuje sve jedinice na aerodromu. U frontalnom delu sale nalazi se veliki ekran na kome su piloti i drugo osoblje analizirali meteorološke prilike uoči poletanja, o čemu ih je putem sobnog razglasa obaveštavala dežurna meteorološkinja.