GSP-u nedostaje 500 vozača: Strani vozači se teško snalaze, ostali zaposleni umorni

Trenutno je u GSP Beograd zaposleno oko 2.800 vozača, a potrebno je 3.300 kako bi javni prevoz dobro funkcionisao

Gradskom saobraćajnom preduzeću (GSP) Beograd nedostaje oko 500 vozača, jer se stranci koji su angažovani kao vozači ne snalaze dobro u toj ulozi zbog nepoznavanja jezika i gradskih ulica, naveo je predsednik sindikata "Pravda" Zoran Stefanović.

Kada je ovo gradsko preduzeće u pitanju, i nedavni slučajevi zapaljenog i prepolovljenog vozila, predsednik Privremenog organa Beograda Aleksandar Šapić kaže da je posredi - diverzija.

"Treba sačekati da se završi istraga, ali je prevelika slučajnost da se to desi za dve nedelje", naveo je on i dodao da GSP očekuju velike promene.

Pored prvih informativnih tabli na kojima piše kad na stajalištu nailazi autobus, u planu je da za dve godine svaka stanica ima takvu tablu i nadstrešnicu, kao u centru grada, a dok ne proradi beogradski metro, Beograđane će prevoziti novi autobusi i tramvaji.

Stefanović je, međutim, posle potpisivanja sporazuma o poboljšanju gradskog prevoza sa predstavnicima liste Nacionalno okupljanje, kazao da je trenutno u GSP zaposleno oko 2.800 vozača, a da je potrebno 3.300 kako bi javni prevoz dobro funkcionisao.

Stefanović je upozorio da je bezbednost putnika u gradskom prevozu ugrožena jer su vozači GSP "iscrpljeni" zbog produženja radne nedelje.

"Ranije smo radili pet dana nedeljno, a sada šest. Ljudi su umorni. Zato se dešavaju nezgode", naveo je Stefanović.

Predsednik sindikata "Pravda" ocenio je da radnicima GSP treba "vratiti ono šta im je oteto 2014. godine".

"Nama je nepravedno smanjen koeficijent za obračun plate i mi sada primamo između 40.000 i 50.000 dinara manje nego što bi primali da nije bilo te promene", kazao je on.

Ocenio je da su autobusi iz Turske, koje je Grad Beograd kupio u prethodnom periodu, "veoma nekvalitetni iako su novi" i dodao da se prilikom kupovine vozila "niko ne konsultuje sa vozačima".