U maju ili junu 2025. godine prosečna plata biće 1000 evra, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić tokom obilaska radova na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad – Ruma, najzahtevnijeg dela Fruškogorskog koridora.
On je naglasio da ćemo za tačno dve i po godine imati svih 47,7 kilometara završeno.
"Mislim da nikada nije bilo toliko mostova da se gradi u Novom Sadu. Dogodine ćemo morati da krećemo u projektovanje proširenja puta Beograd - Novi Sad. Po prvi put posle mnogo decenija da Vojvodina, sever Srbije, dobija najviše saobraćajnica. Sada ćemo da pojačamo pare za Irig. Mnogo toga još moramo ovde da uradimo", obećao je Vučić na početku obraćanja prisutnim novinarima.
Vučić je primetio da imamo sve više vozila. "Ljudi to nevoljno priznaju, standard je sve veći pa imaju po više automobila. Ali i međunarodni saobraćaj je sve veći", naznačio je.
Plate, penzije, minimalac
Inflacija je spuštena na 3 posto, a deficit će biti još snižen, dodao je predsednik.
"Minimalac je skočio za 17,8 odsto, sa 40.000 na 47.300 dinara, povećanje penzija u januaru nije poslednje u ovoj godini, biće još povećanja i plata i penzija ako stopa rasta bude 3,5 odsto", rekao je šef države i dodao da je minilmalcu 260.000 ljudi, ali da se taj broj smanjuje.
Prema njegovim rečima, biće još porasta ako održimo stopu rasta koju predviđaju MMF i Vlada.
"Oni predviđaju 3,5 odsto stopu rasta, ako tako bude nemamo problema za povećanje, što će ljudi da osete kada se inflacija spusti na 3 odsto", rekao je Vučić.
Najavio je da uskoro jedna velika kompanija stiže u Leskovac, što će biti izvanredan podstrek za visokokvalitetne tehnološke investicije.
Srbija je , po pitanju fertiliteta, najbolja u regionu prvi put u istoriji, ocenio je šef države.
On je, na pitanje da li se u Srbiji očekuje demografski bum, rekao da je trenutno stopa fertiliteta 1,63, ali da mora da se podiže na 1,75 ako želimo da Srbija opstane.
"Kome sve ovo ostavljamo, ako nemamo decu. To je molba za sve. Osim što sebi život čine lepšim, građani tako pomažu svojoj državi", rekao je Vučić.
On je rekao i da će morati još da se vidi kako da se nagrade majke sa četvoro dece.
O izborima i zapadnim uplitanjima
On je dodao da je spreman da "obuči političke protivnike, jer je važno da Srbija dobije pravu i malo dinamičniju utakmicu za četiri godine".
"Uskoro RIK konstatuje (rezultate) u skladu sa zakonom, pa idemo na formiranje Narodne skupštine, posle toga na konsultacije oko formiranja Vlade", rekao je Vučić.
"1. decembar 2026. godine je cilj da se završe projekti vredni do 15 milijardi evra, a onda je 2027. godina za izbore na svim nivoima", rekao je.
Vučić je rekao da ga baš briga šta pišu strani mediji i šta misle strane vlade, te da ga zanima samo mišljenje građana Srbije.
On je na pitanje novinara o pisanju nemačkih medija da Srbiji treba drugačija opozicija, dodao da ga briga ko spolja želi drugačiju vlast i opoziciju u Srbiji.
"Baš me briga, neka oni razmišljaju, mene zanimaju građani Srbije. Baš me briga šta kažu strani mediji i vlade, neka se oni bave sobom, a mnogi od njih imaju više problema nego mi. Kakva će biti vlast to se pitaju građani Srbije", rekao je Vučić.
On je dodao i da se nada da će se naša opozicija naučiti pameti jednog dana.
O budućem najdužem tunelu kroz Srbiju
Ove godine završeno saobraćajnica u vrednosti od dve milijarde evra, 167 kilometara autoputeva i brzih saobraćajnica tek treba da se završi u ovoj godini, a u toku je izgradnja 642 kilometara, istakao je.
Fruškogorski koridor vredan je 606 miliona evra, planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru, dužine je 47,7 kilometara.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktur Goran Vesić rekao je da će prema predviđenoj dinamici, radovi biti gotovi do 2026. godine.
Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.
Izgradnja tunela zvanično je počela 1. maja 2021.godine i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.
Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara drugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu.
Sistem za nadzor bi trebalo da prati i nivo zagađenja.