Niko od nas nije vređao niti na bilo koji način targetirao tu devojčicu, pravda se dva dana posle komentara u kojem je napisao da četrnaestogodišnja Pavlina Radovanović poziva u rat korisnik Iksa Hibrid Drako genetike, misleći na svoj post i komentare dvoje novinara Nove i N1 na njega.
Ovaj korisnik je ispod video-snimka na kojem mala Pavlina iz Orahovca na Kosovu i Metohiji peva pesmu "Hriste Bože" napisao: "Nekada su deca pevala pesme poput 'Razbole se lisica suši se ko grana', a danas pozivaju u rat", na šta je novinar Nove Željko Veljković dodao "opštenarodni povratak u srednji vek", a novinarka Vanja Đurić sa N1 da "tako mala zvuči kao neka staramajka iz kosovskog ciklusa".
Svo troje je izgleda ponela pesma, jedna od onih koja ih toliko iritira, o odbrani srpske otadžbine, pa su se u svom gnevu zaneli i izvređali četrnaestogodišnje dete. Bez ikakvog povoda, ako tako nešto uopšte može i da ima povod. Optužujući je za ratno huškanje, svrstavajući je među one koji nas vraćaju u mračno doba i, možda i najbesmislenije, ismevajući je zbog toga što liči na svoje pretke – staramajku iz kosovskog ciklusa.
Vanja Đurić je, ne bez razloga, obrisala nakon ovog posta svoj nalog na Iksu. Možda joj je neko u međuvremenu objasnio da je na nacionalnoj osnovi, a verovatno i verskoj, ismevala četrnaestogodišnju devojčicu, i da bi i njena, kao i objava druge dvojice, spadala u kršenje dečijih prava. Uz to, diskriminacija i vređanje, i to još maloletnika, je ne samo nemoralna i neljudska, već i kažnjiva zakonom i novinari Nove i N1, tako osetljivi na diskriminaciju, sigurno to znaju.
Željko Veljković je u politikantskom maniru sve proglasio za "izvrtanje činjenica", iako ih je on, kao i njegova koleginica, već izvrnuo do neprepoznatljivosti. Jer kao što je u svetu Vanje Đurić "srpska staramajka iz kosovskog ciklusa" zatucana starica koja ne može da bude uzor devojčicama, a ne majka Jugovića, srpska plemkinja čiji su sinovi poginuli braneći slobodu svoje zemlje, tako i u Veljkovićevom svetu postoji "mračni srednji vek", jedan istorijski vrlo površan i pre svega netačan opis tog perioda.
Za razliku od svoje koleginice, Veljković je prekaljeni borac – njega su već jednom od razjarenih Srba na Iksu branili bošnjački mediji kada su 2021. godine izrazito zabrinuti izveštavali o salvi uvreda i pretnji koje su se sručile na njega kada je pokušao da, prilično teatralno, objasni Srbima u najavi vesti na televiziji "Njuzmaks adrija" da su devedesetih bili ili koljači ili nemoćni Slobini taoci.
"Gde ste bili devedesetih? Koliko ste sela spalili? Jeste li doneli kući bar jedan frižider, prsten ili zlatan zub? Jeste li ubili bar jednog čoveka u Srebrenici? Ukopaste li nekog Albanca u masovnu grobnicu? Ili ste možda tih godina izgubili nekog svog u Bosni, Krajini, na Kosovu? Dok ste čekali u redovima za šećer ili hleb, platu menjali za pet maraka, marke za bugarski benzin", pitao se tada Veljković.
Konačno, ni korisnik od kojeg je sve počelo, a koji je uveren da nije targetiranje kad objavite nečiji video-snimak i svoj otrovni komentar ispod njega, izgleda ne zna da se sa pevanjem "Razbole se lisica" završava u vrtićkom uzrastu, što očigledno nije Pavlinina životna dob. Srećom bili su tu drugi mnogo precizniji korisnici Iksa koji su ga podsetili da su deca, osnovci Pavlininog uzrasta, nekada pevali "Tiho huči Sutjeska, krv pliva po njoj" na školskim priredbama. Ali tada nije bilo Iksa da istraživački novinari i građani "zabrinuti za mentalno stanje nacije" upozore na "fašizam", "džamahiriju", "talibane".
"Napadi na Pavlinu Radovanović, našu Pavku, samo su pokazatelj tanke linije od samomržnje tj. autošovinizma do verbalnog a možda i fizičkog nasilja", napisao je na svom telegram kanalu profesor Pravoslavnog bogoslovskog fakulteta u Foči i kolumnista RT Balkana protojerej Darko Đogo.
Za one koji ne znaju, opisao je kako mala Pavlina i njena majka Lela žive.
"Prijatelju, one izađu iz Orahovca kroz sve moguće i nemoguće OVK straže, pevaju i bodre nas, počesto i čuvenu pesmu o oslobođenju Orahovca 'Generale, nek je tvojoj majci hvala', i onda - nakon svega, opet kroz sve straže i patrole, u Orahovac, enklavu, geto... Ne znam šta je hrabrost, ako nije to. I zato nije prosto ružno već neprihvatljivo, morbidno i džiberski maltretirati to veličanstveno dete. A Pavka će dalje. Da peva o snazi ovog naroda koja tek treba da se probudi. Srpkinja je to i to iz divne Metohije. Nju samo rasplače krasota naroda koji je voli", napisao je Đogo.
Suština svega je da jedno dete na Kosovu i Metohiji neće da skriva svoje poreklo, neće da zaboravi svog dedu, pradedu, čukundedu, a pogotovu ne staramajku, prabaku i čukunbaku čiju nošnju nosi, neće da kliče s ljubavlju ropstvu i "realnosti na terenu" već peva o slobodi i časti.
Takva Pavlina Radovanović smeta zato što peva. Ona koči naš evropski put, onaj na kojem nam otvoreno traže da priznamo samoproglašenu državu Kosovo, vekovnu srpsku zemlju.
Za to vreme, u toj istoj Evropskoj uniji kojoj težimo, trojica dečaka godinu dana starija od Pavline završavaju na Badnje veče u bolnici sa teškim telesnim povredama koje im je nanela grupa dvadesetogodišnjaka u Vukovaru jer su dvojica od njih pričali ekavicu. No, oni su samo "dečki" koji otvaraju glave, a Pavlina koja peva je "uništena profašizmom", kako je to napisao onaj korisnik s početka teksta koji ne targetira decu.