Srbija i Balkan

Profil vozača sa kakvim se ni policija često ne susreće: Vozio bez dozvole, sa 4,23 promila alkohola

Sve preko 2,5 promila alkohola u krvi potpada pod stepen izuzetno teškog pijanstva
Profil vozača sa kakvim se ni policija često ne susreće: Vozio bez dozvole, sa 4,23 promila alkohola© Lennart Preiss/Getty Images

Smederevska policija juče se, tokom rutinske kontrole saobraćaja, susrela sa bahatim vozačem koji je vozio svoj "BMV" u zoni osnovne škole bez vozačke dozvole, ali sa 4,23 promila alkohola u krvi.

"Saobraćajna policija je u jučerašnjoj kontroli utvrdila da je tom muškarcu vozačka dozvola već oduzeta zbog kaznenih poena za ranije saobraćajne prekršaje", saopšteno je iz Policijske uprave u Smederevu.

Policija je muškarca (38) isključila iz saobraćaja i njemu je tužilac propisao 24 sata zadržavanja u pritvoru. Protiv njega su podnete odgovarajuće prijave, dodaje se u saopštenju.

Prof. Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić za RT Balkan kaže da je muškarac napravio nekoliko različitih saobraćajnih prekršaja i da svaki od njih posebno povlači odgovarajuću kaznu, koja je još veća s obzirom da je reč o "povratniku".

"U zoni osnovne škole zakonom je specificirano da je dozvoljena brzina 30 km/sat i ono što ne bi bilo saobraćajni prekršaj negde u gradu, u ovom slučaju jeste. Pored toga, vožnja u alkoholisanom stanju veoma je opasna i strogo kažnjiva, ne iz nečije obesti, već zato što je vreme reagovanja objektivno produženo", objašnjava saobraćajni inženjer.

Sve preko 2,5 promila alkohola u krvi potpada pod stepen izuzetno teškog pijanstva, kaže Vujanić.  

"Do dva promila alkohola u krvi, reakcija se sa jedne sekunde pomera na dve, a pri kretanju vozila od 50 km/sat prelazi se u proseku 14 metara u sekundi, što znači da biste vi normalno stali na 30 metara, ali ćete zbog usporene reakcije u tome uspeti tek na 44 metru i neko koga biste izbegli, udarićete ga. Fizički i fiziološki alkohol menja mogućnost vozača da bezbedno upravlja vozilom, zato i jeste zabranjen", podvlači profesor.

On tvrdi da je Srbija napravila veliki pomak kada je reč o kaznenoj politici.

"Zakon smo doneli 2009. godine i on uticao na smanjenje broja saobraćajnih nesreća, broja povređenih i nezgoda sa smrtnim ishodom. Bezbednost saobraćaja Srbije je takav da smo nešto malo lošiji od proseka u EU", napomenuo je naš sagovornik.

image