Svaka šesta starija osoba bila je žrtva neke vrste prevare, najčešće finansijske, a tek svaka 24. osoba to prijavi nadležima, kažu u Udruženju "Amiti".
Ako vam ovih dana neko pokuca na vrata i ponudi vam na poklon skupo posuđe, setite se da nema besplatnog ručka. I bukvalno. Prema navodima sa društvenih mreža već danima nepoznati muškarac obilazi beogradska naselja i penzionerima nudi poklon, a zauzvrat traži sitni znak pažnje, poneki zlatni prsten, lančić ili evro.
"Preko Fejsbuka prodaju kapi za snižavanje krvnog pritiska. Javi vam se, ostavite broj i pošalju vam kapi. Ja sam to kupio, platio sam 3.600 dinara i sad ih držim u kući za ukras. Nemaju ni uputstvo, ni rok upotrebe, niti imaju deklaraciju o proizvođaču. Nemaju ni fiskalni račun. Oni to šalju brzom poštom, ima telefon pošiljaoca, ali kada zovete ne možete nikoga dobiti", navodi Slobodan Pokrajac.
Od vrata do vrata penzionerima najčešće nude ortopedska pomagala, masažere, kućne aparate, posteljinu.
"Ili se predstavljaju da su radnici nekih kompanija, ili radnici banke, pa onda hoće da im ponude raznorazne aranžmane. Otuda mi stalno govorimo i preporučujemo građanima da ne puštaju nikoga ko zvoni na vrata, da pogledaju kroz špijunku ko je i da puštaju samo ljude koje očekuju, koji su se najavili da dolaze", kaže Nadežda Satarić iz Udruženja "Amiti".
Jovan Ristić iz Udruženja potrošača "Efektiva" kaže za RTS da je po zakonu svaki trgovac dužan da ostavi tri dokumenta kupcu.
"Moraju da ostave ugovor ili ispravu ugovora, to je neka porudžbenica, zatim obaveštenje o svim pravima potrošača i formular za odustajanje od ugovora, znači da imate rok od 14 dana da odustanete od takve kupovine", navodi Jovan Ristić iz Udruženja potrošača "Efektiva".
On napominje da se u suprotnom, treba obratiti tržišnoj inspekciji. Ukoliko ustanovite da je reč o nelegalnom prodavcu, obavestite policiju, objašnjavaju u Udruženju potrošača.