Od JK do Topalka: Kako je "pristojna" druga Srbija zavolela narodnjake?

Iskristalisao se "novi lider opozicije" a to je ni manje ni više nego pevač Milan Topalović Topalko, koji je, od kako mu je predsednik Srbije uleteo u "termin" za nastup postao žestoki kritičar režima

Nakon godina provedenih na "šoubiznis" i "trač" stranicama srpskih medija, pevač Milan Topalović Topalko posle samo nekoliko Instagram storija – uselio se u političke rubrike – a opozicioni mediji, sudeći po broju tekstova koje o njemu objavljuju, odlučili su da on tu i ostane.

Sve je počelo kada je predsednik Srbije Aleksandar Vučić "ugasio reflektore" popularnom folkeru, i to tako što je zbog njegovog obraćanja prekinuta emisija "Šarenica" u kojoj je Topalko trebalo da nastupi, i to, kako kaže, "jednom u godini".

Iznervirani muzičar koji je zbog snimanja programa potegao i na put do Kuršumlije, požalio se na storiju na muke koje su ga snašle i poručio Vučiću "da otvori svoj kanal, pa ko voli nek ga gleda, i tako spase ostale koje svojom pojavom maltretira".

Vučić Topalkov savet poslušao nije, jer nakon toga imao još nekoliko obraćanja. Reči folkera, međutim, dobro čuli mediji "Junajted grupe", koji su počeli da sa pevačem objavljuju ekskluzivne intervjue, sve dok glas o tome da se slučajnom hemijskom reakcijom iskristalisao "novi vođa srpske opozicije" nije stigao i do samog predsednika.

"Ako već ne možete da stavite Đilasa, stavite Mihaela Rota, Šidera, Šenaha – to vam je lista za Beograd, a možete da dodate koga hoćete, i Bodirogu i Topalka. Sve ćemo da vas pobedimo", poručio je Vučić sa sednice glavnog odbora SNS-a i pokrenuo novu lavinu intervjua sa pevačem koji je uporno pričao da se takvom odjeku svojih reči nije nadao jer je on "običan građanin" koji je samo nezadovoljan odnosom medija. Koji je, pritom, svojevremeno podržavao i naprednjake.

Prozapadni mediji, namirisali su međutim, u njemu svežu krv – to je čovek iz naroda, raspoložen da otvori dušu i kaže sve što ga muči, oštar je na kritici, zvuči iskreno, a još je dovoljno poznat i popularan, da njegova opoziciona reč daleko odjekne.

Građanističkoj, "pristojnoj" Srbiji, to je sasvim dovoljno da oprosti Topalku njegovu "grešnu" turbo folk prošlost.

Umesto da protestuju uz pesme Đorđa Balaševića koga proglašavaju "simbolom otpora balkanskoj provincijalizaciji" – možda će, već narednih dana Srbija protiv nasilja marširati gradom uz melodije novopečenog političkog analitičara, uz to čoveka iz provincije – Novovarošanina Topalka.

Jer i to se dešava – te "selendre po Srbiji" kako je bivši Đilasov kandidat za gradonačelnika Vladeta Janković svojevremeno opisivao mesta u unutrašnjosti zemlje – znaju nekad da iznedre nešto što bi beogradska elita iz kruga dvojke znala dobro da monetizuje.

Isto tako folk scena nije poznata baš kao inkubator protivnika režima po meri Zapada, ali desi se, poneki put, da i iz ovog miljea izađe neki revolucionar kome se može progledati kroz prste.

To se svojevremeno desilo sa Jelenom Karleušom koja je pre nepunih desetak godina bila muza prozapadne opozicije i čest gost američke ambasade.

"Gospodine Vučiću, sram vas bilo", pisala je pevačica tih dana otvoreno pismo, a u emisiji "Ćirilica" nastupila kao Vučićeva najžešća kritičarka, žešća i od Jelene Milić iz Centra za evroatrantske studije.

Strastvena veza "dive" i srpske opozicije brzo je, međutim, planula, ali brzo i pukla – Karleuša je obrnula ćurak i prešla na stranu vlasti. Što je, inače, uradila i Milićka, koja je sada ambasador u Zagrebu.

U medijima "Junajted grupe" Karleušu od tad zovu "Velikim botom" i "pi-arom" SNS-a dok pevačica, umesto kritikama režima, uzvraća tužbama. A i dalje "stoji postojano" uz naprednjačku vlast.

Prošle godine je prozapadna opozicija sve svoje nade položila u Seku Aleksić.

"Seka Aleksić je u poslednjih par nedelja stekla hiljade novih fanova, ali i simpatije i poštovanje onih koji se gnušaju turbo folka", izveštavao je prošle godine "Danas" u tekstu pod naslovom "U svetu Karleuša i Ceca, budite Seka".

Ona je "stereotipe koji prate estradne pevačice", razbila podržavajući proteste Srbije protiv nasilja. Jeste da je Aleksićeva jedan od izdanaka "Pinka" i "Granda" (inače u vlasništvu Junajted grupe) i čitave "subkulture kiča i šunda" protiv koje je prozapadna opozicija okupljena oko ovih protesta između ostalog i negodovala – ali nekoliko tvitova protiv režima, bilo je dovoljno da "opere" njenu biografiju i predstavi je kao borca za slobodu.

U svetu "Ceca i Karleuša", "Seka" je tih dana postala i nekadašnja "Zvezda Granda" Slavica Ćukteraš, ali i njena koleginica, transrodna Alina Juhart.

U podeli države na, kako drugosrbijanci kažu "krezubu Srbiju" koja sluša folk i glasa za Vučića, i "građansku elitu" koja naravno podržava Srbiju protiv nasilja i sluša EKV – najviše, međutim, ima muzičara koji se i ne trude da "razbiju stereotipe" koje je neko oko njih ispleo. Oni su ponosni naprednjaci, a opozicione borbe uglavnom prepuštaju kolegama iz drugih žanrova.

U toj grupi su Ceca Ražnatović, Aca Lukas, Viki Miljković, ili na primer Nada Obrić, kojoj je kaže, neostvarena želja da peva Vučiću kao što je svojevremeno nastupala i pred Titom. U čijem je timu ne krije ni Zorica Brunclik koja je čak od Vučića dobila i odlikovanje za izuzetne zasluge.

Zato je možda Topalko toliko i šokirao svojom objavom – za prozapadnu opoziciju on je bio predodređen da bude u SNS timu. Narodnjak je obično jednako naprednjak. 

Osim što u ovom slučaju nije. Zato su svi prozapadni mediji pružili Topalku mikrofone i horski zapevali onu njegovu čuvenu "O svemu mi pričaj ti". Jer, dok god kritikuje režim, kod njih je dobrodošao.