Predsednik Srbije Aleksandar Vučić na putu je ka Pirotu gde će obići gradilište na deonici Pirot–Sukovo, na kojem se odvijaju radovi na rekonstrukciji i modernizaciji pruge od Niša do Dimitrovgrada.
Kako je rekao, ovo je dobar dan za Srbiju, naveo je Vučić, uz fotografiju iz helikoptera.
"Interesantno, od 1976. do 2012. nismo izgradili ni metar nove železnice, a rekonstruisali ukupno 31 km. Od 2012. izgrađeno je 109 km nove pruge i rekonstruisano 840 km železnice. Pametnom dosta", napisao je Vučić na Instagramu.
Radovi na rekonstrukciji međunarodne pruge od Niša do Dimitrovgrada počeli su krajem prošle godine, podizanjem starih šina kod pirotskog sela Staničenje. Ova deonica je duga 86 kilometara, a rok za završetak radova je 1.276 dana. Izvođač radova je kompanija "Trejs", a vrednost radova je oko 170 miliona evra.
U pitanju je jedina deonica na trasi evropskog železničkog Koridora 10 koja još nije elektrificirana. Ova pruga izgrađena je 1886. godine, a pošto nije rekonstruisana decenijama, vozovi su na pojedinim deonicama išli brzinama do 30 kilometara na sat.
Zamenik gradonačelnika Pirota Miloš Colić rekao je za Tanjug da jerekonstrukcija pruge od strateškog značaja za Pirot, jer se očekuje da usledi reafirmacija železničkog saobraćaja, ali i da se ova vrsta saobraćaja odvija neuporedivo bezbednije nego što je to sada slučaj.
"Veliko nam je zadovoljstvo da posle putnog Koridora 10, imamo rekonstrukciju i železničkog koridora, što je od velikog značaja za privredu, ali i za ceo ovaj deo Srbije. Ono što smo mi kao lokalna samouprava sa Ministarstvom građevinarstva dogovorili jeste da se posebno vodi računa na to da pruga bude sigurnija. Počev od naselja Radin Do, kroz koje prolazi međunarodna pruga, propust će biti širi i bezbedniji, imaćemo dva prethodnika kod Železničke stanice, zatim most od 15 metara na ulazu u naselje Đeram", rekao je Colić.
Istakao je da će u urbanim delovima pruga biti zvučno izolovana, a pružni prelazi mnogo bezbedniji. Veoma zahtevni radovi na rekonstrukciji pruge odvijaju se tako što se naizmenično prekida saobraćaj.
Međunarodna pruga od Niša ka Sofiji, bila je u veoma lošem stanju, a na pojedinim deonicama godinama unazad kompozicije teretnjaka su se kretale redukovanom brzinom, na svega tridesetak kilometara na sat.
Upravo zbog dotrajale pruge, krajem 2022. godine nedaleko od Pirota desio se i akcident kada su se izvrnuli vagoni, pa je došlo i do curenja amonijaka. Kada ova investicija bude završena, kompletan železnički saobraćaj odvijaće se neuporedivo bezbednije.