Pokret "Mi- Snaga naroda prof. dr Branimir Nestorović", vratio je u republički budžet 60 miliona dinara sredstava koje su dobili na ime troškova izborne kampanje, kaže za RT Balkan član ovog pokreta Jelena Pavlović.
Ona podseća da svaka stranka dobija od države novac za izbornu kampanju i ističe da se uglavnom taj novac utroši u onom iznosu u kojem je obezbeđen, odnosno većina stranaka potroši sve što je država predvidela za njihovu izbornu kampanju.
"Kod nas je situacija bila da od 67 miliona dinara koje smo dobili na ime predizborne kampanje, 60 miliona dinara ili pola miliona evra smo vratili u budžet Republike Srbije jer smatramo da su takve predizborne kampanje i toliko trošenje novca krajnje neprimerene", kaže Pavlović.
Tražićemo da se cela izborna kampanja vodi na drugačiji način preko javnog servisa, a ne tako što će se iz budžeta i od građana Republike Srbije jedan sekund na javnom servisu plaćati 200 evra, naglašava Jelena Pavlović.
Ona ističe da kada se govori o demokratiji i izbornim uslovima treba imati u vidu da je finansiranje političkih stranaka napravljeno na način da stvara velike prednosti za nekog ko već jeste u politici i ko već ima neka sredstva.
"Sama Srpska napredna stranka je potrošila 3,9 miliona evra iz budžeta, plus 3,9 miliona evra iz sopstvenih sredstava. Dakle, kada krenete u političku utakmicu, učestvujete s nekim ko ima gotovo osam miliona evra na raspolaganju, a vi kao grupa građana sve do kraja izbora imate 0 dinara. To je krajnje neravnopravna borba", kaže Jelena Pavlović.
Osim predizbornog, tu je i redovno finansiranje koje je obezbeđeno iz budžeta za one političke stranke koje imaju poslanike u Narodnoj skupštini, ukazuje naša sagovornica.
"Taj novac takođe uopšte nije mali, on je oko 600.000 dinara po poslaniku. Kada sve to sumirate vidite da novac koji se kroz predizbornu kampanju i kroz redovno finansiranje političkih stranaka daje političkim subjektima predstavlja veliki razlog zašto postoji jedno veliko odsustvo ideja i promena na političkom planu jer su prosto svi potpuno, na neki način, zadovoljeni. Opozicija u takvim uslovima nema čak nikakvu potrebu da bilo kada postane vlast jer kada ste opozicija imate manju odgovornost, a dobro finansiranje", ističe Jelena Pavlović.
Govoreći o kampanji pokreta "Mi", koji je tada u nastavku naziva imao "Glas iz naroda" i još uvek je nastupao jedinstveno sa svojih sedam osnivača, za kampanju za decembarske parlamentarne izbore utrošili su sedam miliona dinara, a bili su prepoznatljivi po svojim pojavljivanjima i aktivnostima na društvenim mrežama, van tzv. tradicionalnih medija.
"Nama su, ustvari, društvene mreže bile skoro jedini prostor zato što je onaj ostali bio potpuno podeljen. Vladajuća stranka ima na neki način na raspolaganju i javni servis i sve privatne medije, osim medija poput N1 i Nove S koji su bili 'rezervisani' za prozapadnu opoziciju. Izvršeno je jedno ozbiljno grupisanje na dve velike frakcije i za sve koji žele da se uključe u politiku to predstavlja veliki problem", kaže Pavlović.
Ona dodaje da je medijski prostor toliko popunjen i zatvoren da se ne može kročiti ne samo na javne servise nego ni na one koji se navodno bore za demokratiju i za sebe navode da su nezavisni, a u stvari propagiraju samo one političke frakcije koje zastupaju njima blizak (prozapadni) program.
"Mi smo imali onih zagarantovanih 15 minuta na RTS 2 za predstavljanje i imali smo još četiri puta po 15 sekundi što je zaista premalo da biste bilo šta mogli da predstavite. Ali, i ljudi se generalno sve više okreću društvenim mrežama i raznim podkastima nego zvaničnim servisima jer oni postaju obični propagandisti umesto mesta gde se mogu čuti razne ideje i programi", zaključuje Pavlović.