Srbiji nedostaje skoro 35.000 ljudi za volanom autobusa i kamiona, a čak ni plata od 3.500 evra nije dovoljna da se kvalifikovani vozači jave za posao, rekao je saobraćajni inženjer i direktor poslovnog udruženja Drumskog saobraćaja "Srbijatransport Beograd" Goran Aleksić za RTS.
On otkriva da su podaci o manjku od 20.000 vozača, kojim se najčešće barata, iz 2019. godine, a da se od tada situacija dodatno pogoršala.
"Značajno je smanjen priliv novih vozača, tako da je van srednjih škola došlo, kroz stručnu profesionalnu kompetenciju, negde oko hiljadu novih vozača, a trebalo je oko 15.000, 16.000", rekao je Aleksić i dodao da se gubici radne snage nadoknađuju iz inostranstva, na primer iz Indije.
Naglašava da i tu postoje ograničenja.
"Vozači koji dolaze iz inostranstva mogu da rade samo u unutrašnjem transportu. Teško da ćemo mi iz domaćih resursa njih zameniti. Znači, njihova obuka u narednom periodu je jedan od važnih segmenata, oni su naša budućnost", priznaje sagovornik RTS.
Kaže da imamo 170.000 licenciranih vozača, a od tog broja više od 50.000 starije je od 55 godina, dok je samo 15.000 mlađih od 30 godina.
"Tek u narednom periodu se priprema još veći jaz", upozorava Aleksić i kao jedan od razloga za nedovoljan broj novih vozača navodi demografsku situaciju u Srbiji.
"Manje je onih koji se školuju za to zanimanje, a, s druge strane, došlo je do većeg obima rasta privrede i većih zahteva za prevozom. Broj domaćih izvozno-uvoznih deklaracija od 2015. godine do danas u međunarodnom prevozu porastao je za više od 56 odsto, a kada je tranzit u pitanju i za više od 86 odsto", ukazao je Aleksić.