Bivši premijer Crne Gore i predsednik Građanskog pokreta URA Dritan Abazović je kazao da je država od trajekta za godinu prihodovala više od osam miliona evra.
Podsetio je da je 5. maja godinu dana otkako je država počela da naplaćuje usluge trajektne linije Kamenari–Lepateni.
"Za taj period prihodovano je preko 8.000.000 evra, tačnije 8.183.724 evra, zaključno sa 1. majem 2024. godine", objavio je Abazović na društvenim mrežama.
"Ukoliko oduzmemo fiksne troškove koji na mesečnom nivou iznose oko 150.000 evra i naravno amortizaciju, čisti profit države odnosno JPMD koji upravlja linijom, veći je od 4.000.000 eura u prvoj godini poslovanja. To je neverovatnih 20 puta više nego što je država dobijala kada je linijom upravljala privatna kompanija bliska bivšem režimu (plaćali oko 200.000 evra godišnje koncesije)", dodao je.
Ukazuje da je država za godinu zaradila više nego za prethodnih 20 godina.
"Zamislite sada situaciju da je država kojim slučajem prethodne dve decenije upravljala linijom, kolika bi zarada bila i šta bi sve moglo da se izgradi za taj novac", naveo je Abazović.
Ističe da država u ovom trenutku poseduje osam brodova, a da pre preuzimanja linije nije imala nijedan brod u svom vlasništvu.
"Za očekivati je da ova godina bude još uspešnija u poslovnom smislu, jer pojedini troškovi koji su se javili usled preuzimanja linije više neće postojati", rekao je Abazović.
Kaže da je jasno zašto su se neki "grčevito borili da do ovoga ne dođe".
"Eto, nakon velike propagande i galame, sa kojima smo se od samog starta suočili, ostaće zapisano da je ovo bio jedan od najboljih poslovnih poduhvata države, sa najbržim trendom povraćaja investicije. To je i najbolji odgovor na svaku tešku reč koja je upućena 43. Vladi ili meni lično, jer je sada je svakome jasno zašto su se pojedinci i određene grupe grčevito borili da do ovoga ne dođe i da trajekt suprotno zakonu ostane u rukama privatnika", napisao je Abazović.
Zahvalio se doskorašnjem predsedniku Upravnog odbora Morskog dobra, Blažu Rađenoviću, "od koga je i krenula cela ideja", direktoru Mladenu Mikelju i svim zaposlenima u tom javnom preduzeću, kao i bivšoj ministarki Ani Novaković Đurović i svim ostalim ministrima iz prethodne Vlade, "na efikasnim odlukama koje su služile isključivo zaštiti nacionalnih interesa i punjenju državne kase".
"Takođe, posebnu zahvalnost dugujemo kompaniji YU-BRIV koja je nesebično i bez ikakve nadoknade ustupila svoj trajekt 'Vasilije' na korišćenje svim građanima i tako spriječila obustavu saobraćaja usled neodgovornosti dotadašnjeg prevoznika. Ruka pravde ne staje, a rezultati sami govore svakog dana u svakom segmentu. Tu smo da se takmičimo u dobru", kazao je Abazović.
Za vreme vlade Dritana Abazovića država je preuzela od privatnika trajektni prevoz u Boki Kotorskoj i uložila u trajekte, zbog čega je Abazović često bio kritikovan. Trajekti su dobili simbolične nazive poput "Ruka pravde" i "Trideseti avgust", što je datum kada je DPS Mila Đukanovića smenjen sa vlasti.