Šta do sada znamo o sudaru vozova kod Pančevca: Zamalo fatalna nesreća zbog senzora od 1.000 evra?

Dok se čeka na raspisivanje tendera i najpovoljniju ponudu za nabavku senzora, ljudi su mogli da stradaju, upozorava za RT Balkan predsednik Sindikata železničara Srbije

Na mestu gde se u petak desila železnička nesreća u kojoj je povređeno pet ljudi, već dva meseca ne radi signalizacija zbog neispravnog senzora čija cena iznosi svega 1.000 evra, upozorava za RT Balkan Dragan Ranđelović, predsednik Sindikata železničara Srbije.

Naime, u petak oko 18.30 časova došlo je do saobraćajne nesreće u Beogradu, na pruzi na izlazu iz Vračarskog tunela, kada je "BG voz" naleteo na teretni voz koji je čekao polazak, a od pet povređenih, dvoje je zadobilo teže telesne povrede.

"To vam je papirologija u 21. veku. Dok se čeka na raspisivanje tendera i najpovoljniju ponudu za nabavku senzora, ljudi su mogli da stradaju. Na svu sreću teretni voz nije prevozio opasne materije, inače bi posledice bile mnogo veće", navodi Ranđelović za RT Balkan.

Kako naglašava, ovo nije bio sudar vozova, nego naletanje "BG voza" na teretni voz, a Železnička komisija za isleđenje vanrednih događaja utvrdiće ko je odgovoran.

"Teretni voz je stajao i primio nalog otpravnika vozova u blizini Pančevačkog mosta, kada ga je stigao putnički voz koji se kretao iz pravca železničke stanice Karađorđev park ka Ovči. Zašto je prošao kroz zatvoren signal, da li je dobio nalog, kojom se brzinom kretao, kolika je nastala šteta, to su pitanja na koja komisija treba da da odgovore", navodi naš sagovornik iz sindikata.

Dodaje da se tokom rekonstrukcije događaja, saslušavaju posredni i neposredni učesnici nesreće.

"Komisija mora da utvrdi ko je kriv i da u zavisnosti od rezultata istrage odluči o vrsti kazne - da li će to biti udaljenje sa posla, suspenzija ili novčana kazna", navodi Ranđelović.

On podseća da teretni saobraćaj nije ni predviđen za tu trasu.

U nesreći, trećoj takve vrste u kojoj je učestvovao "BG voz", nije bilo nastradalih osoba. Ukupno je evakuisano 13 osoba, a četiri osobe su zadržane u Urgentnom centru. Među njima su bili i to mašinovođa, kondukter i dva putnika.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić saopštio je da je uzrok nesreće ljudski faktor.

Slične nesreće, podsetili su nadležni, dogodile su se 2. maja 2013, kada su 22 osobe povređene i 5. novembra 1992, kada je došlo do smrti putnika u nesreći u tunelu ispod Bežanijske kose.

Iz Infrastrukture Železnice saopšteno je da pruga nije oštećena prilikom ovog sudara.

Osnovno javno tužilaštvo u Beogradu danas je naložilo dostavljanje izveštaja Uprave kriminalističke policije, posle čega će biti doneta odluka o eventualnom pokretanju krivičnog postupka protiv odgovornog lica za nastanak saobraćajne nezgode kojom je ugrožen železnički saobraćaj.

"Dežurni javni tužilac je izašao na lice mesta kako bi izvršio uviđaj i obavio razgovor sa mašinovođom 'Srbija Voza' kao i sa mašinovođom "Kargo voza" koji su učestvovali u nezgodi. Naloženo je da se obavi razgovor sa otpravnicima stajališta 'Pančevački most' i 'Vukov spomenik'", navodi se u saopštenju.