Nekoliko dana unazad veliki broj prosvetnih radnika suočio se sa fizičkim i verbalnim nasiljem, kao od učenika tako i od njihovih roditelja.
Ministarka prosvete Slavica Đukić Dejanović povodom toga izjavila je da je svaka povreda nastavnika u prostoru u kojem se očekuje da on vaspitava i obrazuje dete, širi kulturu i bude uvažavana ličnost, sa etičkog i psihološkog aspekta teška povreda, te da će se pojačati sankcije i uneti izmene i dopune Krivičnog zakonika.
Prema njemu, zaposleni u obrazovanju imaće isti status kao i advokati, odnosno kazne će biti neuporedivo strože za bilo kakvu vrstu napada na radnike u prosveti.
"Svaka povreda dostojanstva, psihička ili fizička, nastavnika, učitelja ili zaposlenog u obrazovanju, će se tretirati kao povreda advokata tokom vršenja njegovih poslova", naglašava Đukić Dejanović.
Time će se, kako kaže, ozbiljnije sankcionisati takvi postupci i povećati bezbednost u školama.
"Društvo je u obavezi da prevenira. Znanjem bismo se borili protiv zla, protiv pošasti koja se zove agitirano ponašanje, jer ne umem da se kontrolišem i praznim se na nekome", naglasila je ministarka.
Ona je dodala da i roditelji i vaspitači u obdaništu treba da prepoznaju agresivno ponašanje kod deteta i da se obrate za pomoć.
Nastavnica pokazala osećaj poraza
Govoreći o slučajevima u kojima su roditelji dece fizički napali nastavnike, u OŠ "Jovan Dučić" na Novom Beogradu i u OŠ "Sveti Sava" na Vračaru, ministarka ističe da je razgovarala sa nastavnicom biologije, koja je pokazivala osećaj poraza, ne samo sopstvenog, već i školstva.
"Pošto istraga traje, ne mogu da otkrijem nijedan detalj, ali kroz šta je ona prošla i kako je to doživela i reagovala, kao i kako se oporavlja, to je nešto što iziskuje podršku čitavog društva", ističe ministarka.
Govoreći o nasilju nad učiteljicom OŠ "Sveti Sava", ministarka je rekla da je došlo do izliva velikog nezadovoljstva na neprimeren, osuđujući nasilje nad učiteljicom.
Dodala je da, sve i da su roditelji osetljivi zbog zdravlja svog deteta, nasilje nije način na koji treba rešavati probleme.
"Roditelji imaju osećaj krivice što se nisu tokom cele godine interesovali za tu ocenu i uspeh deteta. Žele da detetu prirede radost na kraju godine i pristupaju na način koji apsolutno nije adekvatan za popravljanje ocene. Ocena se ne popravlja na kraju školske godine. Ovaj period je pun napetosti, nezadovoljnih roditelja, pa čak i nastavnika koji se trude da njihov razred bude najbolji. Pritisci su veći. O uspehu treba da govori razredni starešina, nastavnik, ponekad i psiholog, uz prisustvo deteta i roditelja. Takvi razgovori su primereniji, i to smo uveli u naše akte", zaključila je ministarka Slavica Đukić Dejanović.