Nema mere koja može da spreči bahate vozače da divljaju: U proseku se oduzmu dva vozila dnevno
Za samo nedelju dana, na putevima je uhvaćeno više od 1.700 pijanih i 70 vozača koji su bili pod dejstvom droga.
Policija upozorava da je sve više onih koji ugrožavaju sopstveni i život drugih učesnika u saobraćaju.
Oduzimanje vozila bahatim vozačima
Sredinom februara policija je, kako su preneli mediji, počela privremeno da oduzima automobile bahatim vozačima, dok je jedno vozilo trajno oduzeto.
Prošlog vikenda, policija je privremeno oduzela još pet vozila od vozača sa težim prekršajima, a od početka primene te mere oduzeta su čak 162 vozila.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je ono što je zabrinjavajuće to da se u proseku oduzimaju dva vozila dnevno.
"Ono što je takođe jako zabrinjavajuće je to da su istim licima dva puta oduzimana vozila, što pokazuje da postoje vozači koji su izuzetno uporni u činjenju najtežih prekršaja", ističe Okanović za RT Balkan.
Dodaje da će rezultati toga što se bahatim vozačima oduzimaju vozila moći da budu sumirani tek kada prođe neki vremenski period.
"To je sve još sveže, treba da prođe bar nekih šest meseci da bismo mogli da vidimo da li se broj najtežih prekršaja smanjio ili ne", ističe on i dodaje da veruje da će ta mera dati rezultate.
Šta se dešava sa oduzetim vozilima?
Kako objašnjava, vozilo se privremeno oduzima do pravosnažnog okončanja sudskog postupka, a onda se vraća vlasniku i ističe da je na volji sudije da li će oduzeti trajno vozilo.
"Trajno oduzimanje vozila nije još uvek obavezno, ali je na volji sudije da izrekne tu meru. Vozilo koje je privremeno oduzeto se čuva od strane MUP-a, u prostoru koje je pod kontrolom policije", objašnjava.
Okanović kaže da za sada nije zakonom propisano šta se radi sa trajno oduzetim vozilima.
"Imate nekoliko modaliteta – imate da se to vozilo proda na licitaciji, pa da se sredstva presele u budžet, da idu u neki poseban fond za bezbednost saobraćaja, fond za lečenje bolesne dece, može da se raspolaže svim tim sredstvima, a postoje šanse da vlasnik vozila ima pravo prečeg pa da ga otkupi", kaže on i naglašava da postoje sistemi gde se vozilo uništava bez obzira na vrednost.
Ne postoji mera koja može da spreči da se delo ne ponovi
Okanović kaže da u savremenom zakonodavstvu ne postoji ni jedna mera, koja može u potpunosti da spreči nekoga da ponovi delo, već, dodaje, da postoje samo mere koje će da smanje izvesnost ponavljanja.
Kako kaže, mera oduzimanja vozila je, po njegovom mišljenju bolja, nego da se oduzima vozačka dozvola, jer osobe mogu da sednu za volan i bez dozvole.
"Oduzimanje dozvole postoji sad, pa opet imamo veliki broj povratnika, drugo šta ćete da radite sa onima kojima je dozvola već oduzeta, šta ćete da radite sa onim koji je nema, nije položio?", zapitao je on.
"Tako da mera koja će sigurno uticati na smanjenje broja saobraćajnih nezgoda je ova, jer vozilo je 'oružje' kojim izvršavate delo. Vi nikoga nećete ubiti dozvolom, to je parče plastike i zato se automobil oduzima", zaključuje on.