Svet

Zavide Kinezima: Antiruskim sankcijama oštećeni su evropski avio-prevoznici, lete satima duže

Kinezi su u nepravednoj prednosti u odnosu na kompanije iz EU, veruje šefica kompanije KLM
Zavide Kinezima: Antiruskim sankcijama oštećeni su evropski avio-prevoznici, lete satima duže© Nicolas Economou/NurPhoto via Getty Images

EU bi trebalo da uspostavi finansijske mere kako bi umanjila konkurentsku prednost kineskih avio-kompanija koje slobodno mogu da prelaze ruski vazdušni prostor, izjavila je izvršna direktorka "Rojal Dač Erlajnsa" (KLM) Marjan Rintel, indirektno priznajući kako su rusofobična politika i jednostrane mere EU protiv Ruske Federacije i u oblasti avijacije predstavljali autogol za ovaj zapadni blok

Zapadne zemlje su, naime, zatvorile svoj vazdušni prostor za ruske avio-kompanije u okviru sankcija uvedenih nakon izbijanja sukoba u Ukrajini 2022. Kao odgovor, Moskva je zabranila letenje avionima "neprijateljskim nacijama", primoravajući avione EU da promene rute, što je rezultiralo većom potrošnjom goriva i povećanim troškovima. Za to vreme, Kinezi profitiraju.

"Ruski vazdušni prostor je zatvoren za evropske avio-kompanije, dok kineski prevoznici lete iznad njega, što može da uštedi dva do četiri sata. Vidite da se to odražava na cene, a samim tim i naši troškovi su veći", objasnila je Rintel u intervjuu za holandski radio VNL kako je EU sama sebi skočila u stomak.

Rintel je sugerisala da Brisel treba da interveniše kako bi se rešio ovaj konkurentski disbalans. 

"Evropa može bar da istraži kako možemo da izjednačimo uslove tako što ćemo prilagoditi cene ili ispitati druge alternative", rekla je ona.

Kao odgovor na rastuće troškove, KLM planira mere štednje koje imaju za cilj uštedu od 450 miliona evra (494 miliona dolara) godišnje, uključujući 100 miliona evra "prilagođavanjem" keteringa u letu, rekla je Rintel.

"U Holandiji se suočavamo sa zategnutim tržištem rada i rastućim troškovima plata, što se razlikuje od situacije u Francuskoj. Zbog nedostatka pilota i tehničara, doći će do promena, a održavanje će možda morati da se angažuje", objasnila je ona misleći na KLM-ovu matičnu kompaniju, "Er Frans KLM".

Prošlog meseca Nemačka je objavila da razmatra obustavu svakodnevnih letova Frankfurt-Peking zbog sličnih pritisaka zbog rastućih troškova i konkurencije kineskih i zalivskih avio-kompanija koje mogu da lete iznad Rusije. Prethodnog meseca, "Britiš Ervejz" je najavio da će obustaviti letove London-Peking počevši od oktobra. Pored toga, "Virdžin Atlantik" je nedavno prekinuo svoju jedinu kinesku rutu za Šangaj.

image