Svet

Šef Privredne komore EU u Pekingu: Trgovinski rat između Evrope i Kine je neizbežan

Kineska privreda je porasla za 40 odsto od 2017, ali je tokom tog perioda evropski izvoz u Kinu opao za 30 odsto, i upravo je to ono o čemu treba da se govori, rekao je Jens Eskelund
Šef Privredne komore EU u Pekingu: Trgovinski rat između Evrope i Kine je neizbežanwww.globallookpress.com © Ringo Chiu/ZUMAPRESS.com

Trgovinski rat između EU i Kine je neizbežan u sadašnjoj realnosti, ocenio je šef Privredne komore Evropske unije u Kini Jens Eskelund.

Prema njegovim rečima, potpuni trgovinski rat je sve verovatniji ako se ništa ne promeni.

"Mislim da je sa trenutnim pravcem kretanja, trgovinski rat neizbežan, jer već nekoliko godina vidimo da kineski uvoz opada, a dok se izvoz povećava, ubrzava", rekao je Eskelund u intervjuu za "Sauth čajna morning post".

Kako se navodi, iako je Peking optužio Brisel za "otvoreni protekcionizam", Eskelund poziva da se "sagleda šira slika i da se zabrinutost Evrope u vezi sa politikom kineske vlade shvati ozbiljno".

"Mislim da je slučaj sa električnim automobilima već nekoliko meseci odvraćao pažnju od većih pitanja koja se dešavaju u trgovini", naveo je.

On je dodao da je kineska privreda porasla za 40 odsto od 2017, ali da je tokom tog perioda evropski izvoz u Kinu opao za 30 odsto, kao i da je upravo to ono o čemu treba da se govori.

Evropska komisija je u julu saopštila da uvodi privremene preliminarne kompenzacione dažbine na uvoz električnih automobila iz Kine zbog državnih subvencija u njihovoj proizvodnji. 

Avansne obaveze su značile da su dobavljači davali bankarske garancije, ali da zapravo nisu plaćali dažbine. Stvarna naplata carina počeće ako Evropska unija donese konačnu odluku o uvođenju uvoznih dažbina, što bi moglo da se desi u novembru.

Do ovog trenutka, kako je saopšteno u Briselu, još je moguće postići dogovor sa Pekingom i rešiti ovaj problem.

Prošle nedelje je Evropska komisija izvestila da su zemlje EU odobrile carine na električna vozila iz Kine koje je ranije predložila EK: u zavisnosti od proizvođača, one će iznositi do 36,3 odsto.

image