Svet

Tramp i Harisova u borbi za glasove Latinoamerikanaca: Reklame na španskom porasle za 25 odsto

Latinoamerikanci su postali izuzetno važna glasačka grupa, čija bi podrška mogla da presudi na novembarskim izborima u SAD
Tramp i Harisova u borbi za glasove Latinoamerikanaca: Reklame na španskom porasle za 25 odsto© Tanjug/AP Photo/Evan Vucci

Kandidati republikanaca i demokrata na predsedničkim izborima u SAD, Donald Tramp i Kamala Haris u završnici kampanje će se boriti za glasove birača latinoameričkog porekla, a najveće povećanje broja oglasa na španskom jeziku beleži se u Arizoni i Nevadi koje imaju značajan broj takvih glasača, koji bi mogli da odluče rezultate izbora.

Tramp, koji je prethodno obećao da će sprovesti najveću deportaciju migranata u istoriji SAD, u reklamnoj kampanji pred izbore udvara se glasačima latinoameričkog porekla i koristi sasvim drugačiji narativ, uz optimističnu video-montažu kako pleše uz muziku salse.

Kako je preneo "Blumberg", kompilacija republikanskog kandidata u trajanju od 31 sekunde, u kojoj Tramp stisne pesnice uz privlačnu melodiju sa španskim tekstovima koji su prepravljeni da osude Kamalu Haris, pokazuje koliko su glasovi Latinoamerikanaca značajni za oba kandidata.

U isto vreme, neke od reklama Kamale Haris prikazuju kandidatkinju demokrata ispred portorikanske zastave, i u ćaskanju sa kuvarom u meksičkom restoranu.

Procenat reklama za predsedničke izbore koji se prikazuju na televizijskim i radio stanicama na španskom jeziku dostigao je rekord ove godine, skočivši na 25 odsto oglasa u predsedničkoj kampanji u Nevadi, u odnosu na deset odsto koliko ih je bilo pred izbore 2020. godine.

U Arizoni je broj oglasa na španskom u vezi predsedničke kampanje porastao na 15 odsto, sa 11 odsto koliko ih je u toj državi bilo na prethodnim izborima, prema podacima kompanije za praćenje "Ad impakt".

Ova rekordna potrošnja za reklamiranje u Arizoni i Nevadi, gde se približno jedna petina glasača identifikuje kao Latinoamerikanci, ilustruju napore Republikanske partije da privuče njihovu podršku u tim ključnim državama, dok Demokratska partija nastoji da zadrži latinoamerički birački blok koji se, prema rezultatima anketa, udaljava od njih.

Demokrate su u velikoj meri zaslužne za porast reklamiranja na španskom jeziku, sa uloženih 41 milion dolara u dve države, što je više nego duplo od iznosa za reklamiranje u kampanji za predsedničke izbore 2020. godine, dok se sami oglasi sve više pomeraju od teme imigracije, i fokusiraju se na pitanja kao što su troškovi života.

Latinoamerikanci danas čine rekordnih 14,7 odsto biračkog tela u SAD, a prema poslednjim podacima podrška Kamali Haris među verovatnim glasačima latinoameričkog porekla je ispod procenta podrške koju su imali kandidati demokrata na ranijim izborima, pokazuje najnovija anketa "Njujork Tajmsa" i Sijena koledža.

U ključnim državama, uključujući Arizonu i Nevadu, anketni podaci pokazuju da Tramp ima malu prednost u odnosu na Haris.

Čak i male promene među opredeljenjima Latinoamerikanaca mogle bi imati značajan uticaj na predsedničke izbore 5. novembra.

Na izborima 2020. godine aktuelni predsednik Džozef Bajden je pobedio u Arizoni sa manje od 11.000 glasova, dok je u Nevadi Bajden nadmašio Trampa za oko 2,4 procentna poena.

image