Amerikanci i "Temu": Od straha za bezbednost jača ljubav prema jeftinoj robi
Za samo dve godine kineski giganti e-trgovine "Temu" i "Šejn" su postali poznati i među američkim potrošačima.
Brojke koje je objavio "Ziro hedž" pokazuju da je u poslednjih godinu dana više od 70 odsto Amerikanca kupovalo preko platforme "Temu". Niske cene, širok asortiman robe i brza dostava razlozi su koje navode kako bi objasnili favorizovanje ovih e-radnji.
Iako rado troše dolare u kineskim e-prodavnicama, kupci kažu da im ne veruju. Najviše ih brine bezbednost podataka. Iako samo sedam odsto američkih potrošača ima poverenje u "Temu", čak 68 procenata i dalje nastavlja tamo da kupuje. Štaviše, otprilike svaki peti ispitanik najmanje jednom nedeljno pazari na ovoj kineskoj elektronskoj pijaci.
Američki mediji upozoravaju svoje čitaoce da jeftina kupovima može skupo da ih košta. Rizik kojim se izlažu opisuju ovako: kupci ostavljaju veliku količinu podataka kompanijama u kineskom vlasništvu, od kojih su neke direktno povezane sa Komunističkom partijom. A e-prodavnice zapravo su način da se postignu propagandni napori.
Kineske kompanije poput "Temua" i "Šejna", navodno, prikupljaju ogromne količine podataka o svojim klijentima, nudeći im personalizovanu kupovinu. Ništa novo, zar ne? Ono što je ključ kod mnogih, pa i zapadnih kompanija, kako bi u promenljivom potrošačkom okruženju kreirali proizvode po ukusu kupaca, u slučaju kineskih sajtova je podmukla podvala kineske Komunističke partije.
Uzalud stručnjaci za sajber-bezbednost upozoravaju potrošače i ističu "nedostatak regulatornih mera" u Kini. Rastuća inflacija i visoke cene primorale su mnoge Amerikance da smanje svoju potrošnju ili da pronađu jeftinije alternative. U tom snalaženju želja uštedom nadmašuje rizike od deljenja ličnih podataka.
Poslovni model "Temua" i "Šejna" je direktna saradnja sa mrežom proizvođača, bez posrednika, trgovaca na malo i izloga. Sve to omogućava im da pred potrošače izađu sa veoma niskim cenama. Takve cene privukle su milione kupaca širom sveta.
Prema istraživanju "Dilojta", procenjuje se da će jedan Amerikanac ove praznične sezone potrošiti u proseku po 1.778 dolara. Analize pokazuju i da će 23 odsto njih dolare potrošiti u kineskim e-prodavnicama.