Amerikanci o lobistima i korupciji: Veliki donatori imaju preveliki uticaj na članove Kongresa
Oko malo stvari će se Amerikanci, rovovski podeljeni na "crvene" i "plave", složiti kao oko teze da novac ima preveliki uticaj u Vašingtonu. Kapu kroje donatori, lobisti, razne interesne grupe, dok su običnom narodu ruke svezane. Ovo je zaključak istraživanja koje je tokom protekle godine sproveo "Statista", a prenosi "Ziro hedž".
Predstavljeno brojkama nezadovoljstvo američkih građana izgleda ovako: 80 odsto veruje da veliki donatori imaju preveliki uticaj na članove Kongresa, dok 73 odsto to isto misli o lobistima i interesnim grupama. Istovremeno, 70 procenata ispitanika se slaže da narod ima premali uticaj na svoje predstavnike u Kongresu. Kao posledica ovog nezadovoljstva 72 odsto anketiranih stava je da treba postaviti ograničenja na iznos novca koji pojedinci ili organizacije mogu da doniraju političkim kampanjama.
Kritičari tvrde da velike donacije za kampanje često dolaze u paketu sa podrazumevanim elementom "usluga za uslugu" i da i lobiranje i podmićivanje imaju isti cilj - sticanje uticaja.
A kao primer navode podatke koje je prošle nedelje otkrio federalni izveštaji - Ilon Mask potrošio je više od četvrt milijarde dolara kako bi pomogao Donaldu Trampu povratak u Belu kuću. A Mask će, zajedno sa Vivekom Ramasvamijem, voditi Ministarstvo za efikasnost vlade.