Podaci o gledanosti televizija, kao i nova anketa agencije Asošiejted pres (AP) i američkog Centra za istraživanje javnog mnjenja, pokazuju da se oko dve trećine punoletnih Amerikanaca izjasnilo da su nedavno osetili potrebu da ograniče praćenje vesti o vladi i politici, zbog preopterećenosti, prenosi "Glas Amerike".
Manji je procenat Amerikanaca koji su ograničili praćenje vesti o sukobima u drugim delovima sveta, ekonomiji ili klimatskim promenama, navodi se u anketi.
Istraživanje, sprovedeno početkom decembra, pokazalo je da oko sedam od 10 demokrata kažu da će manje pratiti političke vesti, a procenat nije tako visok za republikance.
Ipak, oko šest od 10 republikanaca je takođe navelo da su takođe osetili potrebu da malo odmore, a procent je sličan i među nezavisnim biračima.
Razlike su daleko veće kada je reč o televizijskim mreža koje su zaokupljene političkim vestima.
Nakon izborne noći, 5. novembra, do 13. decembra, gledanost Em-Es-En-Bi-Sija u udarnom terminu bila je u proseku 54 odsto manja u odnosu na predizborni period ove godine, saopštila je kompanija "Nilsen".
U istom vremenskom periodu, Si-En-Enov prosek gledalaca pao je za 45 odsto.
Na kanalu "Foks njuz", omiljenoj informativnoj mreži Trampovih pristalica, postizborni prosek od 2,68 miliona gledalaca veći je za 13 odsto, podaci su kompanije "Nilsen".
Nakon izbora, 72 odsto ljudi koji su uveče gledali jednu od te tri kablovske mreže gledali su "Foks njuz", u poređenju sa 53 odsto pre izbornog dana.
Anketa je pokazala i da Amerikanci generalno žele da javne ličnosti manje govore o politici.
Nakon izborne kampanje, u kojoj su glasovi poznatih ličnosti poput Tejlor Svift dospeli u prvi plan, istraživanje je pokazalo da Amerikanci češće ne odobravaju nego što odobravaju kada slavne ličnosti, velike kompanije i profesionalni sportisti pričaju o politici, piše "Glas Amerike".
U istraživanju sprovedenom od 5. do 9. decembra učestvovala je 1.251 punoletna osoba.