Svet

Nema jaja, pa se snalaze: Šta će Amerikanci farbati ovog Vaskrsa (FOTO)

Sa inflacijom u porastu i vrtoglavim rastom njene vrednosti na tržištu, koja se pogoršava od izbijanja ptičijeg gripa 2022. godine, sve je jači novi trend: farbanje krompira, luka umesto jaja, ili nekog drugog sličnog proizvoda
Nema jaja, pa se snalaze: Šta će Amerikanci farbati ovog Vaskrsa (FOTO)Getty © Aimee Dilger/SOPA Images/LightRocket

Kriza i nestašica jaja u SAD, gde ih ima malo, a cena im je naglo porasla, naterala je Amerikance da traže jeftinije opcije, posebno sada, uoči Vaskrsa, gde su ona glavna atrakcija.

Aktivnosti sa ovom popularnom hranom tokom ovog praznika su raznovrsne. Jedan od najpoznatijih je da ih kuvate i ofarbate jarkim bojama i izložite u korpe.

Takođe, u Americi je popularan i "lov na jaja", između ostalih igara i takmičenja.

Međutim, sa inflacijom u porastu i vrtoglavim rastom njene vrednosti na tržištu, koja se pogoršava od izbijanja ptičijeg gripa 2022. godine, sve je jači novi trend: farbanje krompira, luka umesto jaja, ili nekog drugog sličnog proizvoda, piše "Njujork tajms".

"Krompir je dobra zamena jer je jajastog oblika, glatke površine i lako se farba", naglašava časopis "Roditelji".

"Potatoes USA", nacionalni marketinški odbor koji predstavlja uzgajivače i uvoznike, nudi savete kako da ih farbate i koristite u ovo doba godine.

U tom kontekstu, gde su mnogi morali da pribegnu kreativnosti, mlekara "Young's Jersey Dairy", farma i zabavni park u Ohaju, koja svakog Vaskrsa organizuje lov na više od 10.000 ručno farbanih jaja, odlučila je, prvi put u svojoj 41-godišnjoj istoriji, da pribegne zameni kako ne bi ugrozila praznik, koji se ove godine proslavlja 20. aprila. 

"Zbog velike potražnje za jajima u našoj lokalnoj zajednici i rasta cena, koristimo plastična jaja", saopštila je ta kompanija.

Džon Jang, deo ovog porodičnog biznisa, rekao je da je reakcija ljudi na alternativu bila pozitivna i da slave činjenicu da ova aktivnost, kojoj obično prisustvuje više od 2.000 ljudi, nije otkazana.

Isto tako, on je istakao da je pored cene jaja, njegova kompanija strahovala da iscrpi lokalne zalihe i ostavi ljude bez mogućnosti da ih kupe.

Njegova farma, koja obično troši 3.000 dolara za kupovinu 10.000 jedinica, doniraće novac dvema bankama hrane kako bi "podržala lokalne porodice kojima je potrebna".

Istovremeno, nekima je nemoguće da pribegnu zameni i kupuju jaja po visokim cenama: to je samo mala žrtva u korist ovekovečenja tradicije, navodi "Njujork tajms". 

Istraživanje koje je sprovela kompanija "Signačur brebds", koja godišnje proda više od 10 miliona kompleta za farbanje jaja, tvrdi da 90 odsto onih koji slave Vaskrs i farbaju jaja planiraju da to nastave da rade uprkos troškovima.

"Ova aktivnost je uporediva sa običajem kupovine božićne jelke i takođe može da obuhvati generacije", rekao je njen izvršni direktor Džo Ens.

image