Svet

Nema posla za Deda Mrazove

Čak ni ikona božićne sezone ne može da izbegne probleme tržišta rada u SAD
Nema posla za Deda MrazoveGetty © cyano66

Nestašica radne snage – za Deda Mrazove i sve ostale američke radnike (sezonske ili ne) – bila je raširena 2021. i 2022. godine, pružajući obilje mogućnosti za posao.

Danas, oni koji traže čak i privremene poslove suočavaju se sa tromim tržištem rada.

"Broj ljudi koji nam se obraćaju da angažuju Deda Mraza je manji u poređenju sa prošlom godinom – a prošle godine je bio manji u poređenju sa prethodnom godinom. To je zapravo zbog ekonomije", kaže za "Aksios" Mič Alen, koji vodi agenciju za zapošljavanje.

"Ljudi i dalje slave Božić, ali ne organizuju velike događaje kod kuće ili u kancelariji", dodao je on.

Prema njegovim rečima, broj potencijalnih kupaca – ljudi koji zovu da se raspitaju za angažovanje Deda Mraza koji bi se pojavio u tržnim centrima, školama, kancelarijama ili na privatnom događaju – opao je za skoro 30 posto u poređenju sa 2024. godinom.

Za Deda Mrazove u tržnim centrima, deo te slabe potražnje je strukturne prirode: tržnih centara je manje, a sve više ljudi obavlja prazničnu kupovinu onlajn.

Sa druge strane, radna snaga SAD stari i udeo radnika u najproduktivnijim godinama će, prema procenama, drastično pasti u narednim godinama.

Ta demografska promena bi mogla biti blagodet za profesiju Deda Mraza ako penzioneri – barem oni koji odgovaraju "kalupu Deda Mraza" – odluče da se bave sezonskim poslom.

Dobra stvar je što za razliku od drugih radnika, privremeni Deda Mrazovi možda neće morati da brinu da će im veštačka inteligencija preuzeti posao.

"Siguran sam da će uvek biti ljudi koji žele ljudski kontakt", rekao je Ed Tejlor, osnivač Svetske mreže Deda Mrazova, sajta za obuku i zapošljavanje Deda Mrazova.

image
Live