Američka "Barbika" već decenijama dominira tržištem kao omiljena igračka devojčica širom sveta, i kao takva, predstava plastične plavuše malo kome nije poznata.
I dok je većini prva asocijacija na Barbiku njen (za mnoge) nedostižan stas, kao i impozantna garderoba u nijansama roze i tirkiznih boja, proizvođač "Matel" je 2019. godine otkrio novu seriju lutaka pod nazivom "Krijejtabl vorld", u kojoj su Barbiku i njenog partnera Kena zamenile neke nove "Barbike" sa opcijama odeće i frizura koje brišu granice između tradicionalno muških i ženskih stajlinga.
"Igračke su bile i uvek su odraz društva", izjavila je tada potpredsednica "Matela" Kim Kulmon, dodavši da je "u našem vremenu inkluzija jedan od najvažnijih izazova za jačanje osećaja zajedništva i kao takva ona postaje sve važnija."
"Osetili smo da je vreme da dizajniramo seriju lutaka gde su rodne uloge u potpunosti odsutne, a koja odražava i promoviše ovaj pozitivan društveni trend", dodala je ona.
Međutim, rodno neutralne "Barbike" nisu naišle na očekivani odziv, makar u Nemačkoj.
Nezainteresovanost kupaca dovela je do toga da se rodno neutralna Barbika sada povlači sa tržišta.
Takvo stanje stvari šef nemačke ispostave "Matela" Sebastijan Trišler obrazložio je tvrdnjom da je društvo savezne republike zaostalo u odnosu na kompaniju.
"I u ovom slučaju smo morali da shvatimo da nemačko društvo nije bilo spremno – lutka se nije prodavala i sada se više ne može naći u prodavnicama", rekao je on, prenosi "Berliner cajtung".