Ruska kompanija "Uralhem-Uralkali" donirala je Malaviju 20.000 tona đubriva, što predstavlja deo šire humanitarne inicijative za borbu protiv gladi.
"Za 'Uralhem-Uralkali', ovo je prva humanitarna isporuka Africi sa teritorije Evropske unije. To je deo ranije najavljene namere kompanije da besplatno obezbedi oko 300.000 tona mineralnih đubriva zemljama u razvoju", navodi se u saopštenju kompanije.
Isporuka je izvršena u koordinaciji sa Svetskim programom za hranu Ujedinjenih nacija, koji je iznajmio brod za prevoz đubriva morem, prenose "RIA novosti".
Zvanična ceremonija primopredaje održana je 6. marta u predgrađu glavnog grada Malavija, Lilongveu.
Događaju su prisustvovali ministar poljoprivrede Sem Dalico Kavale, ambasador Rusije u Zimbabveu i Malaviju Nikolaj Krasilnikov, kao i predstavnici "Uralhem-Uralkalija" i Svetskog programa za hranu UN.
Pošiljka je otpremljena iz Holandije krajem novembra, a 1. februara je istovarena u luci mozambičkog grada Beira. Zatim je đubrivo kopnenim putem dopremljeno do svog krajnjeg odredišta.
Grupa "Uralhem" je krajem novembra prošle godine saopštila je da je u evropskim lukama blokirano više od 260 hiljada tona đubriva, a koje je Rusija spremna da besplatno isporuči afričkim zemljama.
Suvlasnik kompanije Dmitrij Mazepin objasnio je da je zbog sankcija nemoguće unajmiti prevoz, ali je planirano da se to uradi uz pomoć UN.
Da je Rusija spremna da pokloni najsiromašnijim zemljama do 300 hiljada tona đubriva, u septembru je u intervjuu za "RIA Novosti" potvrdio generalni sekretar UN Antonio Gutereš, nakon što je to predložio predsednik Rusije Vladimir Putin.
Hemijska kompanija "Uralhem" je jedan od najvećih igrača na tržištu mineralnih đubriva u Rusiji i istočnoj Evropi, a poseduje "Uralkali", najvećeg svetskog proizvođača kalijumskog đubriva.
Stalni predstavnik Rusije pri UN Vasilij Nebenzja je u intervjuu za RT krajem februara ukazao da, iako Zapad tvrdi da se sankcije koje je uveo Rusiji od početka Specijalne vojne operacije ne odnose na rusko đubrivo i žitarice, one se ipak odnose na osiguranje i druge usluge prevoza, što je onemogućavalo Moskvu da izveze svoje proizvode tamo gde su oni najpotrebniji.