Svet

Sijarto: Prekid ekonomske saradnje sa Kinom pogoršao bi ekonomsku krizu u EU

Evropa ima fundamentalni interes u održavanju pragmatične i obostrano korisne ekonomske saradnje sa Kinom, ocenio je mađarski ministar spoljnih poslova i trgovine
Sijarto: Prekid ekonomske saradnje sa Kinom pogoršao bi ekonomsku krizu u EU© TANJUG/ SAVA RADOVANOVIĆ/bs

Prekid trgovinske saradnje Evropske unije i Kine iz ideoloških razloga samo bi produbio ekonomsku krizu, izjavio je danas mađarski ministar spoljnih poslova i trgovine Peter Sijarto.

Boraveći u Parizu naglasio je da će Evropa u prevazilaženju trenutnog perioda ozbiljnih izazova morati da bude pragmatična.

"To će zavisiti uglavnom od toga da li će donosioci odluka biti sposobni da deluju na osnovu zdravog razuma", rekao je Sijarto nakon sastanka s generalnim sekretarom Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) Matijasom Kormanom.

Sijarto je ocenio da ako se nastavi "ideološko" donošenje odluka o ekonomskoj politici onda svet i Evropa neće moći da prevaziđu izazove i pozdravio što OECD i njen generalni sekretar nisu zarobljeni ideologijom.

"OECD i njen generalni sekretar su jedna od retkih organizacija i lidera u svetu koji nisu zarobljeni ideologijom, već umesto toga vode racionalnu i realističnu ekonomsku politiku zasnovanu na zdravom razumu".

On je rekao da će oporavak od sadašnje krize u velikoj meri zavisiti od toga da li će "biti uspešan ideološki pristup, koji ima za cilj prekid saradnje između EU i Kine".

"Ako na inicijativu zapadne Evrope ili SAD bude prekinuta ekonomska i trgovinska saradnja, evropska privreda biće u još većim problemima i ne samo da neće moći da se oporavi, već će još dublje zapasti u recesiju", rekao je on.

Sijarto je dodao je da Evropa ima fundamentalni interes u održavanju pragmatične i obostrano korisne ekonomske saradnje sa Kinom.

"To jasno pokazuje i primer Mađarske", rekao je on, navodeći da je ta zemlja mesto susreta nemačke automobilske industrije i kineskih proizvođača električnih baterija.

On je istakao da politička odluka Evropske unije, prema kojoj sva nova vozila moraju da budu električna do 2035. godine, znači da je kontinentu potrebna odgovarajuća količina baterija.

"Od deset najvećih proizvođača baterija na svetu, sedam su kineski, a tri južnokorejska", rekao je Sijarto.

Prema njegovim rečima postalo je očigledno, da "ako Evropa prekine saradnju sa Istokom, evropska automobilska industrija i njena strategija prelaska na električne automobile neće uspeti i ugroziće milione radnih mesta".

Sijarto je kazao da Mađarska poslednjih godina redovno beleži nova rekordna ulaganja, što je, kako je istakao, ključno za zaštitu radnih mesta.

"Razlog zašto smo bili u mogućnosti da konstantno postavljamo nove investicione rekorde je to što je Mađarska odlična tačka susretanja istočnih i zapadnih kompanija", zaključio je Sijarto.

image