Četrdeset odsto od 150 ispitanih srednjih škola u Engleskoj dozvoljava učenicima da izaberu rodni identitet bez saglasnosti roditelja. Škole takođe, podržavajući novoizabrani rodni identitet učenika, efikasno olakšavaju podvrgavanje medicinskim intervencijama promene pola.
Izveštaj "Polisi eksčejndža" optužio je britanske škole da nekritički zagovaraju rodnu ideologiju, navodeći da je pripisivanje "rodne zbunjenosti" (gender distress) učenicima postala ustaljena praksa.
Obrazovne ustanove, kako prenosi britanski "Tajms" zaključke istraživanja, zanemaruju zaštitu đaka kada se suoče sa decom "koja ispituju, ili su zbunjena svojim rodnim identitetom".
Premijer Velike Britanije Riši Sunak je istakao da je "zbog njih duboko zabrinut" zbog zaključaka izveštaja, dodavši da će Vlada objaviti uputstva za škole o ophođenju prema rodnim pitanjima kod dece.
Poslanica laburista Rouzi Dafild je povodom rezultata ispitivanja rekla je da je došlo do "sistemskog neuspeha" usred nepromišljenog prihvatanja rodne ideologije i da deca plaćaju cenu za "nepromišljeni eksperiment".
Britanski list navodi da je samo 28 odsto škola "pouzdano obaveštavalo" roditelje čim dete otkrije "osećanja rodne zbunjenosti".
Četrdeset odsto škola sprovodi politiku rodne samoidentifikacije, a u 69 odsto škola se od druge dece zahteva da prihvate i podrže novi identitet učenika.
U skladu sa navedenim praksama, poseban problem predstavljaju toaleti, svlačionice i sport.
Postavlja se pitanje koje će prostorije koristiti "rodno zbunjena deca", budući da značajan broj obrazovnih nema zajedničke svlačionice i toalete. Više od polovine britanskih škola već dozvoljava deci da se bave sportovima kojima se tradicionalno bavi suprotni pol, prenosi "Tajms".
Jedna škola u Liverpulu je predložila da časovi fizičkog vaspitanja "budu prilagođeni onima koji zamotavaju grudi". U pojedinim školama je od učenika zatraženo da definišu "najmanje pet rodnih identiteta", dok je škola u Kornvolu uz pomoć policije usred "straha od diskriminacije" predstavila "transrodne smernice".
U materijalima koje su učenici koristili prilikom lekcija o rodnom identitetu nalazi se i dijagram "Rodnog medenjaka" u kome se ističe razlika između biološkog pola, rodnog identiteta, rodnog izraza i privlačnosti.
Deo u kome se objašnjava "rodno izražavanje" podrazumeva paragraf o "šetkanju poput žene-mačke u kuhinji kada se osećate ženstveno" i "agresivnog jedenja pahuljica poput Vikinga kada u nekome raste nivo muževnosti".
Na času o rodnom identitetu, prenosi "Tajms", učenicima se govori da ne treba da koriste izraz biološki žensko ili muško, zato što to "predstavlja pojednostavljenje kompleksne teme".