Bela kuća regrutuje influensere za Bajdenovu predizbornu kampanju 2024. godine?

Mladi glasači mogli bi da igraju odlučujuću ulogu na predstojećim izborima i Bajdenova administracija nastoji da ih pridobije preko društvenih mreža, piše portal "Aksios"

Administracija predsednika SAD Džozefa Bajdena namerava da vrbuje stotine influensera na različitim platformama, uključujući TikTok, kako bi među mladima promovisali njegovu predizbornu kampanju za predsedničke izbore 2024. godine, piše američki portal "Aksios".

Iako Bajdenova nova kampanja i dalje nije zvanično najavljena, već postoje planovi za regrutovanje stotina influensera na društvenim mrežama, koji bi mogli da imaju i sopstvenu odaju za brifing u Beloj kući.

Portal napominje da influenseri mogu da povećaju Bajdenov rejting među mladim biračima, a koji će biti ključni za uspeh demokratske stranke na predstojećim izborima.

Mladi birači bi potencijalno mogli da pomognu "plavima" da se izbore sa velikim brojem pristalica bivšeg predsednika Donalda Trampa na društvenim mrežama, ako on postane kandidat republikanske stranke na izborima 2024. godine, navodi "Aksios".

U Beloj kući već postoji četvoro zaposlenih koji su zaduženi za rad sa influenserima. Koliko je ova oblast važna za Bajdenov tim ukazuje to da je Rob Flaerti, šef odseka koji radi sa influenserima, unapređen u pomoćnika predsednika, odnosno da se sad nalazi na podjednako visokoj poziciji kao i sekretar za štampu Bele kuće, ističe portal.

Četiri zaposlena u Beloj kući odgovorna su za rad sa blogerima. Zadobiti publiku među mladima, kao i među stanovnicima prigradskih naselja, je prioritet.

Prethodno je šef jedinice za sajber bezbednost američke Agencije za nacionalnu bezbednost (NSA) Rob Džojs nazvao TikTok "trojanskim konjem Pekinga", tvrdeći da aplikaciju za deljenje snimaka Kina koristi za prikupljanje ličnih podataka Amerikanaca, dok su i zvanični Peking i TikTok negirali optužbe.

Izvršni direktor TikTok-a Šu Ču sastao se ranije sa američkim zakonodavcima u Predstavničkom domu posle sve učestalijih poziva da se popularna aplikacija zabrani, dok je američka savezna vlada i 25 državnih administracija zabranile su TikTok na uređajima koje koriste za rad.

"Volstrit džornal" je, pozivajući se na izvore, prethodno izvestio da Bela kuća zahteva od vlasnika TikToka, kompanije "Bajt dens", da proda svoj udeo u vlasništvu ili bi aplikacija mogla biti zabranjena.

Prema pisanju lista, predstavnici TikTok-a smatraju da prinudna prodaja neće pomoći u rešavanju uočenog bezbednosnog rizika.

Mladi birači ključni

Anketa centra za istraživanje javnog mnjenja "Asošijejted presa" i istraživačke organizacije "NORK" Univerziteta u Čikagu objavljena početkom godine ukazuje da svega 37 odsto demokrata smatra da bi Bajden trebalo da se kandiduje za drugi mandat.

Istraživači su ukazali da su za smanjenu popularnost američkog predsednika odlučujući upravo mlađi glasači, budući da samo 23 odsto ispitanika mlađih od 45 godina smatra da bi Bajden trebalo ponovo da se kandiduje, dok isto misli 49 odsto ispitanika starijih od 45 godina.