Nastavak progona: Ukrajinska služba optužila vladiku kanonske UPC za širenje mržnje na verskoj osnovi
Služba bezbednosti Ukrajine (SBU) je optužila igumana bančenskog manastira Vaznesenja kanonske Ukrajinske pravoslavne crkve (UPC), mitropolita Longina Žara za navodno "omalovažavanje" raskolničke Pravoslavne crkve Ukrajine (PCU) i širenje mržnje na verskoj osnovi.
Ranije je ukrajinska policija pokrenula postupak protiv mitropolita Longina, a vernicima koji su ga podržali uručivala pozive za mobilizaciju.
"Služba bezbednosti i nacionalna policija razotkrili su da je iguman bančenskog manastira Vaznesenja Černjivcko-bukovinske eparhije UPC raspirivao mržnju na verskoj osnovi", navodi se u saopštenju ukrajinske službe bezbednosti i napominje da je mitropolit tokom liturgije omalovažavao nekakonsku PCU.
Osumnjičeni je navodno "uvredio verska osećanja vernika i podsticao zaoštravanje unutrašnjih razmirica u regionu", objašnjava ukrajinska služba. Na osnovu analize njegovih reči, utvrđeno je da je mitropolit izvršio krivično delo, i zbog toga je optužen, dodaje ukrajinska služba.
Savet bezbednosti Ukrajine ga optužuje za kršenje člana zakona o "povredi ravnopravnosti građana na osnovu njihove rase, nacionalnosti, regionalne pripadnosti, verskih uverenja, invaliditeta i drugih karakteristika".
Ukrajinske vlasti su tokom protekle godine organizovale najveći talas progona UPC u novijoj istoriji zemlje. Pozivajući se na njenu povezanost sa Rusijom, lokalne vlasti u različitim regionima Ukrajine odlučile su da zabrane delovanje UPC, a parlamentu zemlje je podnet predlog zakona o njenoj stvarnoj zabrani u Ukrajini.
Služba bezbednosti Ukrajine masovno pokreće krivične postupke protiv sveštenstva UPC, sprovodi "kontraobaveštajne mere" – pretrese episkopa i sveštenika u crkvama i manastirima, u potrazi za dokazima "antiukrajinskog delovanja".
I sami vernici UPC se u poslednje vreme suočavaju sa neviđenim pritiscima kijevskog režima. Savez pravoslavnih novinara i UPC na Telegramu svakodnevno svedoče o diskriminaciji sa kojima se suočavaju vernici prilikom dolaska u hramove. U većini slučajeva, oni ne dolaze u hramove samo da bi se molili već i da bi fizički odbranili svetinju od otimača nepriznate PCU.