Svet

Kina protiv "Boinga" i "Erbasa" – poleteo prvi kineski putnički mlaznjak

Od ponedeljka će C919 saobraćati na redovnoj liniji "Čajna istern erlajnsa" između Šangaja i Čengdua, grada na jugozapadu Kine
Kina protiv "Boinga" i "Erbasa" – poleteo prvi kineski putnički mlaznjakwww.globallookpress.com © Keystone Press Agency

Prvi kineski putnički avion domaće proizvodnje poleteo je na svoj prvi komercijalni let, što bi mogla biti prekretnica u višedecenijskim naporima Kine da se u proizvodnji letelica takmiči sa zapadnim rivalima – "Boingom" i "Erbasom".

Let MU9191 avio-kompanije "Čajna istern erlajns" prvi je komercijalni let putničkog aviona kineske proizvodnje C919.

Oko 130 putnika poletelo je novim avionom sa aerodroma Hongkiao u Šangaju, a dočekani su u Pekingu vodenim lukom.

"U budućnosti će putnici moći da izaberu da putuju velikim avionima domaće proizvodnje", javila je državna kineska televizija Si-Si-Ti-Vi.

Od ponedeljka će C919 saobraćati na redovnoj liniji "Čajna istern erlajnsa" između Šangaja i Čengdua, grada na jugozapadu Kine.

Prvi model uskotrupnog mlaznjaka, koji prima 164 putnika, zvanično je predat kompaniji "Čajna istern erlajns" prošle godine tokom ceremonije na aerodromu u Šangaju, koju su kineski državni mediji videli kao "važnu prekretnicu" za kinesku avio-industriju.

Konkurencija "boingu 737 MAKS" i "erbasu A320"

Avion C919 proizvodi kineska državna kompanija "Komeršal erkraft korporejšn of Čajna" (COMAC), ali mnogi njegovi delovi, uključujući i motore, dolaze iz inostranstva.

Peking se nada da će putnički mlazni avion kineske proizvodnje moći da parira modelima "Boinga" i "Erbasa" kao što nju 737 MAKS i A320.

Prvi mlazni avion sa komercijalnim potencijalom smanjiće potrebu Kine da se oslanja na tehnologiju sa Zapada. Kina je uložila velika sredstva u proizvodnju aviona jer nastoji da postane samostalna u pravljenju ključnih tehnoloških proizvoda.

Zamenik generalnog direktora kineske kompanije COMAC saopštio je u januaru da su primili oko 1.200 porudžbina za C919.

Kompanija planira da u roku od pet godina poveća godišnji proizvodni kapacitet na 150 komada.

Azija, a posebno Kina, jedno je od ključnih tržišta za "Erbas" i "Boing".

Prošlog meseca, "Erbas" je najavio da će udvostručiti svoje proizvodne kapacitete u Kini, potpisujući ugovor o izgradnji druge montažne linije za A320 u Tjenđinu.

Prva linija u gradu na severu Kine otvorena je 2008. godine i proizvodi četiri aviona A320 mesečno.

image