Prodavnica čokolade, ljubavni film, hotel: Gde su nestale milijarde dolara klimatskih investicija

Više od dve milijarde evra namenjenih borbi protiv klimatskih promena potrošeno na druge projekte

Istraživanje agencije Rojters otkrilo je da su neke zemlje iskoristile novac namenjen borbi protiv klimatskih promena u svrhe koje nemaju mnogo veze sa ekološkim ciljevima.

Italija je tim novcem pomogla malom proizvođaču da otvori prodavnice čokolade i sladoleda u Aziji, SAD su podržale proširenje luksuznog hotela na obalama Haitija, Belgija je finansirala ljubavni film koji se odigrava u amazonskoj prašumi, a Japan ulaže novac u novu termoelektranu u Bangladešu i proširenje aerodroma u Egiptu, prenosi Tanjug pisanje Rojtersa.

Ukupna vrednost ovih pet projekata je 2,43 milijarde evra, a pomenute četiri zemlje ih računaju kao "klimatske investicije" koje treba da pomognu državama u razvoju da se smanje štetne emisije i adaptiraju se na globalni rast temeperature.

Smisao ovih investicija je upitna, ali pomenute zemlje nisu prekršile nikakva pravila, pošto ona - ne postoje.

Sekretarijat Ujedinjenih nacija za klimatske promene je rekao Rojtersu da zemlje same odlučuju o tome da li će uvest zajedničke standarde.

Ovo je "Divlji zapad finansija", smatra podsekretar filipinskog Ministarstva za finansije Mark Džoven, koji zastupa svoju zemlju u UN prilikom razgovora o klimi.

"U suštini, sve što se nazove klimatskom investicijom je klimatska investicija", rekao je on.
Mnogi pozivaju na jasnija pravila o tome šta jeste, a šta nije investicija u ekologiju i borbu protiv klimatskih promena, ali rešenje još nije na vidiku, smatra britanska agencija.