Svet

NATO održava najveću vazduhoplovnu vojnu vežbu, domaćin Nemačka

Vežba će biti impresivna i pokazati da je NATO teritorija politička crvena linija, kažu američki i nemački vojni zvaničnici
NATO održava najveću vazduhoplovnu vojnu vežbu, domaćin Nemačkawww.globallookpress.com © © Kay Nietfeld

Nemačka će biti domaćin najveće vazduhoplovne vojne vežbe iznad Evrope u istoriji Alijanse, najavljeno je danas, a preneo je "Dojče vele".

Vojna vežba "Branilac neba 23" počeće u ponedeljak, imaće 10.000 učesnika, a učestvovaće 250 vazduhoplova iz 25 zemalja. Biće to simulacija odgovora na napad na teritoriju članice NATO.

Sjedinjene Američke Države poslaće 100 vazduhoplova i 2.000 vojnog osoblja za učešće na ovoj vežbi.  

"Pokazujemo da je NATO teritorija naša crvena linija, da smo spremni da branimo svaki centimetar te teritorije", rekao je general-potpukovnik nemačkog vazduhoplovstva Ingo Gerharc.

On je dodao da se neće izvoditi letovi iznad, na primer, Kalinjingrada, jer je namera odbrambena, kako je naveo. Viši nemački vojni zvaničnik kojeg citira "Dojče vele" istakao je da je vežba osmišljena da pokaže odbrambeni stav prema Rusiji.    

Američka ambasadorka u Nemačkoj Ejmi Gutman opisala je predstojeću vežbu kao impresivnu za svakog ko je bude gledao, "a ne teramo nikog da je gleda", dodajući da će ona bez sumnje pokazati spremnost i brzinu saveznika okupljenih u NATO da pruže prvi odgovor.

"Bila bih iznenađena kada bilo koji svetski lider ne bi primetio šta ona pokazuje u smislu duha ove alijanse, koji pokazuje njenu snagu. A to uključuje i Putina", rekla je novinarima Gutman.

Gerharc je izjavio da će održavanje vežbe malo uticati odvijanje civilnog vazdušnog saobraćaja i da će se raditi najviše o minutima.

I komandant američke Nacionalne garde Majkl Loh saglasio se da se očekuju minimalna ometanja civilnog vazdušnog saobraćaja.

Međutim, sindikat nemačkih kontrolora leta GDF očekuje da vojna vežba ima ogroman uticaj na civilne letove. Predsednik sindikata Matijas Mas naveo je da je organizacija za kontrolu vazdušnog saobraćaja "Evrokontrol" proračunala da će dnevno biti 50.000 minuta kašnjenja.  

image