Epidemija nebinarnosti u Nju Džersiju: Dece koja "nisu ni muško ni žensko" više za 4.200 odsto

Nove smernice o seksualnom obrazovanju u američkoj državi podrazumevaju da deca već sa šest godina u školi "razgovaraju o rasponu načina na koji ljudi izražavaju svoj pol i kako stereotipi o rodnim ulogama ograničavaju ponašanje"

Broj učenika u školama u Nju Džersiju koji se izjašnjavaju kao "nebinarni", odnosno navode da nisu ni muškog ni ženskog pola, porastao je u poslednje četiri godine za čak 4.200 odsto, pokazuju podaci državnog Departmana za obrazovanje. 

Ogromno povećanje broja "nebinarne" dece nije obična i normalna pojava, navodi za "Epok tajms" tim povodom aktivista za prava roditelja iz Nju Džersija Nik Stoufer. 

Ona smatra da je ovaj fenomen posledica ograničenja zbog pandemije i novog obrazovnog programa koji je stupio na snagu 2020. godine, a u kome je, kako ističe, normalizovana promena pola. 

Razvojni psiholog Leonard Saks naveo je da nova istraživanja pokazuju da su deca mnogo podložnija društvenom uticaju kada su u pitanju stavovi o rodu i seksualnosti nego što se to prvobitno mislilo.

"Skoro svaka kultura o kojoj imamo bilo kakvu evidenciju učila je devojčice da budu žene, a dečake da budu muškarci. Mi to ne radimo, već, sa druge strane, to potkopavamo. Rezultati nisu dobri, te kao posledicu vidimo eksploziju anksioznosti i depresije među američkom decom", rekao je Saks i dodao da će 

Ako deca odrastaju u okruženju u kom je normalizovano izjašnjavati se kao transrodan ili nebinaran, to će im se činiti normalnim, rekao je on.

"Deca se ne rađaju znajući šta je normalno i tome ih treba učiti", rekao je Saks.

Kako dodaje, ukoliko se u školama podučava da je rod "fluidan", mnoga deca će patiti od rodne disforije, što će opet dovesti do depresije i anksioznosti.

"Problematizovati rodni identitet znači zlostavljati decu. Deca nisu sigurna u ono što bi moralo da bude neupitno i to kod njih povećava rizik od mentalnih bolesti", zaključuje psiholog. 

Nove smernice o seksualnom obrazovanju u Nju Džersiju koje pojedini roditelji i aktivisti krive za nagli porast dece koja navode da su nebinarna, podrazumevaju da deca već sa šest godina u školi "razgovaraju o rasponu načina na koji ljudi izražavaju svoj pol i kako stereotipi o rodnim ulogama ograničavaju ponašanje", a da do devete godine "razlikuju seksualnu orijentaciju i rodni identitet".

Do trinaeste godine bi trebalo da "promovišu dostojanstvo i poštovanje ljudi svih polova, rodnih identiteta, rodnih izraza i seksualnih orijentacija u školskoj zajednici".

Smernice takođe uključuju i pojmovnik u kome se objašnjavaju reči kao što su "cisdžender" (osoba u skladu sa svojim biološkim polom), "rodno binarno" (ranije poznato kao muškarac ili žena), "rodno neusaglašeno" i "promena roda".  

"Igraju se igre sa biologijom na osnovu preferencija koje su besmislene i nemaju nikakve veze sa polom", rekla je povodom toga Stoufer.