Britanske škole dozvoljavaju deci da se identifikuju kao konji, dinosaurusi ili mesec
Koliko god bilo teško za poverovati, u britanskoj školi je prošle nedelje izbio sukob učenica i profesorke nakon što su se devojčice usudile da dovedu u pitanje to što se njihova drugarica "identifikuje kao mačka".
Britanski "Telegraf" utvrdio je da nije u pitanju jedinstven slučaj, već da se i deca u drugim školama identifikuju kao životinje. Na osnovu komentara roditelja, čini se da su škole koje to dozvoljavaju po tom pitanju "beznadežno nerazumne".
"Telegraf" je, između ostalog, otkrio da postoje učenici koji insistiraju da su dinosaurusi, koji se identifikuju kao konji, ali i jedan koji "nosi ogrtač i želi da bude priznat kao mesec".
Britanski list dodaje da nije teško pronaći primere dece u školama koja insistiraju na tome da se se o njima govori kao o životinjama.
Kada su u školi pri Crkvi Engleske učenice rekle drugarici "Kako se možeš da se identifikuješ kao mačka kada si devojčica?" nastavnica im je zamerila što to "dovode u pitanje (njen, njegov, mačiji?) identitet", a čini se da je profesorka poistovetila želju svoje učenice da bude tretirana kao mačka sa željama neke druge dece da budu drugog pola.
Iako britanske škole imaju određene smernice kada su u pitanju transrodni učenici, pitanje dece koja se izjašnjavaju kao životinje ili nebeska tela daleko je složenije
"Telegraf" postavlja pitanja da li deci ljubazno treba reći da svoje maštovite igre ostave na ulazu škole, da li su tu posredi deca sa mentalnim bolestima poput autizma, ili se iza bizarnog fenomena "krije nešto mnogo mračnije" što se dešava u životu deteta?
Članica Alijanse za bezbednost u školi Trejsi Šo rekla je za "Telegraf" da ako dete dolazi u školu i identifikuje se kao mačka ili konj, to bi odmah trebalo da bude "zvono za uzbunu".
"Nastavnici bi trebalo da se zapitaju šta ta deca gledaju na internetu? Na kojim forumima provode vreme? Šta se dešava u njihovim kućama? Šta se dešava u životu tog deteta?", dodaje ona.
Nastavnici žmure pred svim problemima koji se tiču identiteta zato što su u strahu da će reći nešto pogrešno. Afirmacijom nenormalnog ponašanja na času nastavnici zapravo ometaju obrazovanje drugih učenika, navodi Šo.
Jedna učenica u državnoj školi u Velsu rekla je za "Telegraf" da se njen drug iz razreda "oseća veoma diskriminisanim ako ga ne nazivaju mačkom".
"Kada odgovara na pitanja, radije mjauče nego da govori na engleskom. Nastavnicima nije dozvoljeno da se nerviraju zbog toga jer se to smatra diskriminacijom", dodala je ona.
Opisala da bi časove ometalo ako bi nastavnik pokušao da natera dete da odgovori na pitanje na engleskom, a ne da mjauče.
Učenica je za fenomen okrivila društvene mreže, rekavši da su učenici pod uticajem profila ljudi koji se identifikuju kao drveće i životinje. Kako objašnjava, to je počelo za vreme pandemije.
"Telegraf" je takođe razgovarao sa učenikom u školi u kojoj se drugi učenik identifikuje kao "mesec" i u školi nosi ogrtač u školu "poput ogrtača čarobnjaka Harija Potera".
Kako dodaju, dete o kome je reč nije se identifikovalo kao Mesec, već kao "mesec" i reklo je da može da baca čini.
Iako su drugu decu koja bi došla bez uniforme, sa pirsinzima na licu ili šarenom kosom profesori vratili kući, deci koja se identifikuju kao mačke ili prirodni sateliti dozvoljeno je da "izraze svoje pravo ja" tako što će nositi mačje uši ili plaštove.
Škole nemaju jasne instrukcije za to kako reagovati kada dete insistira da je mačka ili pas.
Roditelji ili nastavnici koji su očekivali da će se Vlada Velike Britanije pozabaviti problemom dece koja se identifikuju kao životinje i nebeska tela u novim smernicama koje se tiču identiteta učenika biće razočarani, piše "Telegraf".
Ministarstvo obrazovanja je izdalo saopštenje da se tom temom neće baviti u novim smernicama, navodeći da "veruju da će profesori koristiti zdrav razum u svakom pojedinačnom slučaju".
Nažalost, zaključuju u "Telegrafu", u ovim slučajevima problem sa zdravim razumom je to što "nije toliko zdrav".