Svet

Kina ograničava influensere zarad tradicionalnih vrednosti: Bez reklama "štetnih" proizvoda

Državni regulator je saopštio da aktivnosti slavnih ličnosti moraju da budu usklađene sa društvenim moralom
Kina ograničava influensere zarad tradicionalnih vrednosti: Bez reklama "štetnih" proizvoda© Pixabay

Kineski influenseri, blogeri i slavne ličnosti neće moći da promovišu određene proizvode preko društvenih mreža, tokom prenosa uživo ili intervjua, što će se verovatno odraziti na unosnost posla kojim se bave, a koji dobrim delom podrazumeva ovakvo reklamiranje.  

Sa ciljem da zaštite kineske tradicionalne vrednosti, najveći državni regulator tržišta, zajedno sa još šest vladinih agencija objavio je da će ograničenje važiti za oblasti privatnog podučavanje, zdravu hranu, duvanske proizvode, zaštitu zdravlja i medicinsku opremu, odnosno povezane proizvode, objavio je "Fajnenšel tajms".

"Slavne ličnosti treba da praktikuju osnovne socijalističke vrednosti u njihovim komercijalnim aktivnostima. Aktivnosti treba da budu usklađene sa društvenim moralom i tradicionalnim vrlinama", citira se obaveštenje državnog regulatora.

Novi propisi tumače se u svetlu namera predsednika Kine Si Đinpinga da preobrazi društvene vrednosti i kulturu mladih u smeru "opšteg dobra" i nastavak je rada započetog pre dve godine kada su kineske vlasti takođe bile usmerene na to da ograniče, između ostalog, tehnološku i industriju zabave.

"Moramo da obrazujemo ljude, naročito mlade, u skladu sa duhom koji je izgradio Kinu da je kineski socijalizam osvojen napornim radom, borbom i čak žrtvovanjem života. To nije bilo istina samo u prošlosti, već je istina i u novoj eri", navodi se Sijeva izjava za kineske državne medije.

On je istakao da se materijalni položaj Kineza danas popravio, ali da se njihov duh samoodržanja i naporan rad ne sme promeniti.

Novim pravilima o podržavanju, praktično reklamiranju određenih proizvoda, kako se konstatuje u članku, prethodili su brojni skandali i negodovanje javnosti zbog obmanjujućeg predstavljanja određenih proizvoda za zdravlje. Na meti kritika našla se i kineska agencija za odobravanje lekova.

Kina je prošlog leta ograničila onlajn igranje video-igara mlađima od 18 godina na sat vremena dnevno, i to između 20 i 21 sat.

Državni mediji propratili su odluku nazivajući igrice "duhovnom drogom" za mlade, a uz opasku da su najpopularnije igrice učenici igrali i po osam sati dnevno, konstatovano je da nijednoj indstriji, nijednom sportu ne sme da se dozovoli da uništi celu jednu generaciju.

 

image