Greška u signalizaciji dovela je do prošlomesečnog trostrukog sudara vozova u državi Odiša, saopštilo je indijsko ministarstvo železnica, u prvom objavljivanju zvaničnih nalaza istrage o smrtonosnoj nesreći.
U izveštaju je zaključeno da je tragedija mogla biti sprečena da su preduzete korektivne mere nakon sličnog incidenta 2022. godine.
Izveštaj Komesara za bezbednost železnice ukazao je na signalizaciju kao uzrok najgore železničke tragedije u poslednjih 20 i više godina. U sudaru u gradu Balasore 2. juna poginule su 293 osobe, uključujući i 41 koja još nije identifikovana, a povređeno je više od 1.000 putnika.
U izveštaju su opisani propusti kod promene signalnog kola, kao i greške prilikom zamene električne barijere za podizanje. Greške su dovele do zelenog signala umesto crvenog, dozvoljavajući kretanje vozova umesto da ih sprečavaju, što je dovelo do sudara, navodi se u izveštaju.
Ranije ovog meseca, Centralni istražni biro, vodeća agencija za istraživanje zločina u zemlji, uhapsila je troje zaposlenih u Indijskim železnicama zbog njihove navodne umešanosti u propuste koji su doveli do nesreće. Oni su optuženi za ubistvo.
Istraga je takođe rasvetlila da se sličan problem sa neispravno povezanim žicama dogodio u Zapadnom Bengalu 16. maja 2022. U izveštaju se navodi da je, da su preduzete odgovarajuće mere nakon prošlogodišnjeg incidenta, tragedija u Balasoreu mogla biti sprečena.
Kongres, glavna opoziciona partija Indije, udario je na vladu premijera Narendre Modija nakon objavljivanja izveštaja. Stranka je navela da je Modijeva administracija "temeljno kompromitovala" osnovna pitanja bezbednosti na železnici i da ova "ljudska greška" razotkriva neuspeh menadžmenta i političkog rukovodstva.
Najviši zvaničnici Indijskih železnica otpušteni su posle tragedije.