Svet

Bajden potkačio Maska: Širiš laži širom sveta

Američki predsednik negativno je komentarisao preuzimanje jedne od najjuticajnijih društvenih mreža
Bajden potkačio Maska: Širiš laži širom svetawww.globallookpress.com © face to face/Instagram

Američki predsednik Džozef Bajden, "potkačio je" Ilona Maska rekavši da je milijarder kupio platformu društvenih medija koja "širi laži širom sveta", prenosi Si-En-En.

"U Americi više nema urednika", dodao je Bajden tokom akcije demokrata za prikupljanje sredstava u Rozemontu.

Njegova izjava je usledila nakon vesti da je kompanija Tviter juče otpustila hiljade radnika, 50 odsto svojih zaposlenih u cilju smanjenja troškova, što bi potencijalno mogao da promeni način na koji jedna od najuticajnijih svetskih platformi funkcioniše, samo nedelju dana nakon što ju je kupio Mask.

Ovo preuzimanje su pratili izveštaji o porastu rasističkih komentara i govora mržnje na platformi, a nekoliko velikih oglašivača suspendovalo je kampanje na Tviteru poslednjih dana, navodi američka televizija.

Neke od tih promena su odmah postale očigledne.

Jer čim je "plava ptica" počela da leti pod Maskovom "zastavom", usledili su izveštaji o porastu rasističkih komentara i govora mržnje na platformi i nekoliko velikih oglašivača pauziralo je svoje kampanje na Tviteru.

Sekretarka za štampu Bele kuće Karin Žan-Pjer nešto ranije je rekla novinarima da je Bajden "otvoreno govorio o tome koliko je važno da platforme društvenih medija preduzmu korake da se smanje govor mržnje i dezinformacije".

"To uverenje se odnosi i na Tviter, na Fejsbuk i na sve druge platforme društvenih medija gde korisnici mogu da šire dezinformacije", zaključila je ona.

Mask je, međutim, neposredno pre objavljivanja vesti da je postao vllasnik ove mreže napisao otvoreno pismo pokušavajući da uveri oglašivače da ne želi da ona postane "besplatan pakao za sve".

Izgleda da nije bio preterano ubedljiv budući da je već u petak ujutru tvitovao da je Tviter doživeo "masovni pad prihoda", za šta je okrivio "grupe aktivista koje vrše pritisak na oglašivače".

Kasnije se osvrnuo i na otpuštanja na Tviteru pravdajući se da "nažalost, nema izbora kada kompanija gubi preko 4 miliona dolara dnevno."

image