Deset pojedinaca odgovorno je za više od četvrtine basnoslovnog iznosa od dve milijarde dolara koliko je dosad potrošeno u SAD na političke kampanje pred međuizbore.
Od njih, američki biznismen mađarsko-jevrejskog porekla Džordž Soroš prednjači sa 128,5 miliona dolara koje je potrošio na promovisanje američke Demokratske stranke, ukazuju podaci istraživačke grupe "Otvorene tajne".
Finansijeri političara u SAD uglavnom dejstvuju posredno, preko organizacija za političko lobiranje, odnosno komiteta za političko delovanje ("pakovi"), koji onda troše novac koji dobiju od sponzora na reklame, prenosi "Hil".
Ovaj medij dodaje da je 62 odsto donacija od deset najvećih političkih sponzora u ovom ciklusu otišlo na Republikansku stranku, iako je u prethodnim izbornim ciklusima to bilo obrnuto.
Soroš kao najveći finansijer demokrata potrošio je skoro 50 odsto više novca u odnosu na donaciju od 80,7 miliona dolara koliko je "crvenima" donirao najvći sponzor republikanaca Ričard Uihlajn.
Džordž Soroš je svojih 128,5 miliona dolara donirao svojoj posredničkoj grupi "Demokrasi pak", koja je taj novac prosledila nekolicini drugih "super pakova", koji su na kraju novac potrošili na promovisanje demokratskih kandidata.
On je donirao 10,5 miliona dolara "paku" Senatske većine koju kontroliše predstavnik većine u senatu SAD Čarls Šumer, i jedan milion dolara proizraelskoj grupi "Džej strit ekšn fond" i "super paku" "Planiranog roditeljstva". Ostale donacije neće biti otkrivene do perioda nakon izbora.