"Berliner cajtung": Nemačkoj su potrebni ruski gas i Severni tok
Iskusni nemački menadžer visokog ranga Ekhard Kortes, inače, bivši predsednik Istočnog komiteta nemačke privrede i bivši član upravnog odbora kompanije "Dajmler-benc" kaže da su Nemačkoj potrebni Severni tok 1 i 2, ali i nuklearne elektrane, koje je država zabranila.
Ipak, komentarišući trenutnu situaciju u zemlji, on poručuje da se ne može složiti sa konstatacijom "Berliner cajtunga" da je Nemačka danas bolesnik Evrope.
"Ja u to ne verujem", rekao je on u intervjuu za ovaj list, dodajući zatim da priznaje ipak da proizvodnja u Nemačkoj zavisi od cena energenata, koje, kada su izuzetno visoke, negativno utiču na industriju.
U tom kontekstu, on kaže da se Berlin u poslednje vreme našao u novoj situaciji.
Incidenti sa Severnim tokom i prestanak rada nuklearki, zajedno sa, kako on ocenjuje, pogrešnim političkim rešenjem da bi, na primer, do 2030. trebalo da bude oko 15 miliona električnih automobila, slute da će se potrošnja energije u Nemačkoj udvostručiti.
Ipak, nije jasno da li energetski sistem zemlje može da obezbedi neophodnu količinu struje do tada, objašnjava on.
Kortes poručuje da bi trebalo popraviti Severni tok, koji je prošle godine dignut u vazduh, kao i da bi pomoglo ponovno puštanje u rad nuklearnih elektrana.
Kako bi se to postiglo, "neophodno je doneti političke odluke koje se baziraju na realnosti, a ne na ideoloških zabludama".
Biznismen se, takođe, osvrnuo i na problematiku motora s unutrašnjim sagorevanjem, za koji je rekao da je "osnova nemačke ekonomije". Nemci "imaju najbolje iskustvo i znanje u oblasti motora s unutrašnjim sagorevanjem". Ukoliko u Evropi više ne bude tržišta za ove proizvode, pošto je to jedan od ciljeva na evropskom tlu, i ukoliko cene struje porastu onda, kako kaže, kompanije mogu napustiti Nemačku.
Od toga će, zaključuje, najveću štetu imati obični ljudi, koji rade u takvim preduzećima, kao i njihove porodice.
Zbog toga, bivši član upravnog odbora kompanije "Dajmler-benc" kaže da je evropska politika "idiotizam".
"Ceo svet – Kina, Indija, SAD – nastaviće da koriste motore s unutrašnjim sagorevanjem i ubuduće. Nigde u svetu nema zabrane. Potrošači su ti koji se pitaju svuda osim u EU".
Ali, pošto EU planira da se preusmeri na električne automobile, Brisel sada, kako dodaje, pokušava da uspori rast Kine u tom sektoru, jer je Peking nekoliko godina u tome ispred Unije.
Ako u tome ne uspe, Berlin će rizikovati da stotine hiljade ljudi ostane bez posla, a sa time se, kako piše, slaže i "Berliner cajtung".
List takođe navodi i da, prema mišljenju jednog neimenovanog izvora, negativne izjave nemačkih zvaničnika o rukovodstvu Kine mogu imati negativne posledice, te je u tom kontekstu politika Analene Berbok "neodgovorna", jer pravi potencijalne probleme za nemačku autoindustriju.
"'Folksvagen' i "Dajmler' oko polovine svojih proizvoda prodaju u Kini. Ukoliko Kinezi požele, oni mogu jednim potezom pera da unište nemačku autoindustriju", zaključuje list.