Svet

Još jedan izgovor: Američki tenkovi ne vole blato

Slaba tačka "abramsa" su filteri koji sprečavaju prljavštinu da prodre u motor
Još jedan izgovor: Američki tenkovi ne vole blatowww.globallookpress.com © U.S. Army

Najveći problem nove ukrajinske tenkovske armade koju čini 31 "abrams" američke proizvodnje jeste to što zahtevaju redovno čišćenje jer se u protivnom mogu pokvariti u najnezgodnijem trenutku.

Naime, slaba tačka su im filteri koji sprečavaju prljavštinu da prodre u motor – ukoliko četvoročlana posada moćnog tenka "M-1 abrams" zaboravi da očisti filtere svakih 12 sati, to bi moglo da uzrokuje toliko veliko oštećenje motora, da bi jedina preostala opcija bila remont ovog oklopnog vozila, i to u Poljskoj, prenosi "Forbs".

Dakle, tenk se mora čistiti najmanje dvaput dnevno, što je gotovo nemoguće tokom borbi – posada mora da pokrene motor da bi aktivirala sistem pulsnog mlaza koji izbacuje vazduh i ostatke iz zadnje rešetke, a ovaj postupak se mora izvršiti u režimu mirovanja.

Ovo je jedan od razloga zbog kog je američka vojska držala trećinu od 3.000 "abramsa" u rezervi tokom Pustinjske oluje u Iraku kako bi mogla da ih redovno održava u pozadini borbi.

Pored toga, dodaje "Forbs", tenkovi "abrams" zahtevaju veliku količinu goriva, a najviše im odgovara avio-gorivo, koje je skupo i teško dostupno Oružanim snagama Ukrajine, tako da se mahom koristi dizel. Doduše, nema podataka da lošije gorivo utiče na performanse motora.

"Kada uporedite 'abrams' s drugim zapadnim tenkovima, on je prosto zahtevniji za održavanje. Sve može da se nauči, ali ako pogreše, oštetiće motor od milion dolara koji se ne može popraviti na terenu", istakao je penzionisani general američke vojske Mark Hertling za "Kijev independent".

image