Nemački učenici nikad nisu bili gori, pokazali su rezultati PISA testiranja, međunarodne studije u oblasti obrazovanja obavljene među 81 državom Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD).
Na pitanje "Bilda" zašto je to tako, kao jedan od razloga navodi se pandemija koronavirusa, ali i veliki broj migranata u nemačkim školama.
OECD je identifikovao velike praznine u znanju među učenicima u Nemačkoj u veštinama čitanja, kao i u matematici i prirodnim naukama.
Naime, nemački učenici su u aritmetici pali sa 500 na 475 poena, u čitanju sa 498 na 480 i u nauci sa 503 na 492.
Međutim, u nemačkim školama je povećan udeo učenika migrantskog porekla. Prema statističkim podacima, njihov broj udvostručio se na 26 odsto u odnosu na 2012. godinu.
Kakve to veze ima sa lošim učinkom Nemačke na PISA testu? Naime, nepoznavanje jezika prisutno je među učenicima - dve trećine učenika-imigranata širom sveta reklo je da kod kuće obično govore jezikom koji se razlikuje od onog kojim se služe u školi.
"Problem nije u našem obrazovnom sistemu, već se uglavnom uvozi. Tokom poslednjih deset godina, udeo dece imigranta samo u osnovnim školama porastao je sa 19 na 38 odsto, a 40.000 škola ni na koji način ne može da ih asimiluje zbog premalog znanja nemačkog jezika", objasnio je bivši predsednik Udruženja nastavnika Jozef Kraus (74).
Na PISA testiranju za 2022. godine u delu čitanja, deca koja nisu bila migracionog porekla imala su u proseku 67 bodova više od dece koja dolaze iz inostranstva.
Međutim problemi se samo gomilaju, jer ako ne možete pravilno da čitate, ne možete pravilno da računate, kaže direktorka nemačke studije Doris Levalter sa Tehničkog univerziteta u Minhenu.
"Kod matematike, deca migrantskog porekla zaostaju u proseku za 59 poena", otkriva ona.
Stručnjaci za digitalno obrazovanje rešenje problema vide u upotrebi računara u nastavi.
"Možete da koristite uređaje sa programom za prevođenje, na primer, tako da deca migranti mogu da učestvuju u nastavi. To bi bila velika pomoć školama kao prva mera", navode eksperti.
Političari upozoravaju da kada ljudi odlaze u Nemačku, moraju da shvate da njihova deca moraju da uče jezik.
"U suprotnom, deca će imati znatno lošije životne šanse", poručuju oni.
Inače, pad matematičke pismenosti i čitalačke kulture primetan je u čitavom OECD-u, pre svega u Francuskoj, Sloveniji, Mađarskoj...