Troškovi pomorskog transporta vrtoglavo rastu zbog učestalih napada Huta na Crvenom moru

Ukupan kontejnerski saobraćaj u Crvenom moru, koji je najkraća brodska ruta koja povezuje Aziju i Evropu preko Sueckog kanala, opao je za 20 odsto u decembru u odnosu na prethodni mesec

Ukupan saobraćaj na važnoj trgovačkoj ruti kroz Crveno more i Sueski kanal opao je za 20 odsto u decembru u odnosu na prethodni mesec, pošto se mnoge kompanije odlučuju za duže rute kako bi izbegli napade Huta.

Troškovi pomorskog kontejnerskog transporta širom sveta od kraja novembra praktično su se udvostručili, zbog napada jemenskih Huta na brodove koji plove Crvenim morem, što je mnoge teretnjaka preusmerilo na druge rute. Ovaj podatak je u sredu objavio "Volstrit džornal" (VSJ), pozivajući se na podatke konsultantske firme "Drevri šiping konsultants".

Troškovi su se naročito povećali poslednjih nedelja, zato što mnogi brodovi iz Azije sada putuju u Evropu zaobilazeći Afriku, umesto da prolaze kroz Crveno more i Suecki kanal. Cena za transport kontejnera iz Kine u Roterdam, u Holandiji, početkom januara dosegla je 3.600 dolara, 115 odsto više nego prethodne nedelje.

Prevoznici kažu da ove promene utiču na sve prevoznike, čak i na one sa dugoročnim ugovorima, jer operateri moraju da plaćaju znatno veće troškove. Situaciju otežava i suša u Panamskom kanalu, koja ograničava broj brodova koji mogu da prođu tom rutom.

Ukupan kontejnerski saobraćaj u Crvenom moru, koji je najkraća brodska ruta koja povezuje Aziju i Evropu preko Sueckog kanala, opao je za 20 odsto u decembru u odnosu na prethodni mesec.

Jemenske oružane snage, koje kontroliše pokret Huti Ansar Alah, objavile su u novembru da će napasti svaki izraelski brod u Crvenom moru, uključujući i one koji nose izraelsku zastavu i one u vlasništvu kompanija u zemlji.

Početkom decembra, Huti su zapretili da će napasti "svaki brod koji se približi Izraelu."