Drama na Tviteru: Mask vratio Trampu nalog, aktivisti se odmah digli na noge

Aktivisti sa Tvitera digli su se na noge nakon što je Ilon Mask odblokirao nalog bivšeg američkog predsednika Donalda Trampa

Koalicija aktivista za građanska prava pozvala je oglašivače na Tviteru da povuku svoje oglase sa društvene mreže nakon što je njen vlasnik Ilon Mask odblokirao nalog bivšeg američkog predsednika Donalda Trampa.

Trampov nalog, koji je Tviter suspendovao nakon nereda u američkom Kapitolu 6. januara 2021, navodeći kao razlog rizik od daljeg podsticanja nasilja, ponovo je aktiviran tokom vikenda. Otprilike 90 odsto prihoda Tvitera dolazi od prodaje digitalnih oglasa, podseća Rojters.

Grupe u koaliciji "Stop toksik Tviter" požalile su se da je Mask obećao oglašivačima da će promisliti pre nego što odblokira zabranjene naloge, kao i da će sazvati novi savet za moderiranje sadržaja. Od ponedeljka takav savet nije formiran.

"To je bio pravi prekršaj", rekao je Anđelo Karusone, predsednik "Midija meters", levičarskog tela za nadzor medija koje je deo koalicije. On je rekao da je Mask "lagao od početka".

"Za manje od tri nedelje Mask je porekršio svako obećanje koje je dao aktivistima za građanska prava i oglašivačima“, rekla je Džesika Gonzales, direktorka medijske i demokratske grupe "Fri pres", koja je takođe deo koalicije.

Mask se ovog meseca požalio da je pritisak aktivista već izazvao "masovni pad prihoda".

"Tviter" je krajem prošle nedelje počeo da vraća zabranjene ili suspendovane naloge, uključujući komičarku Keti Grifin i Trampa. Platforma je takođe vratila lični Tviter nalog predstavnice američkog Predstavničkog doma Mardžori Tejlor Grin.

Od 100 najboljih oglašivača "Tvitera" po ukupnoj potrošnji ove godine, 51 je pauzirao oglase na osnovu privatnih razgovora sa koalicijom, javnih izjava ili podataka o potrošnji koje je obezbedila firma za merenje oglasa "Pathmatiks", rekao je Karusone.

Koalicija je pozvala oglašivače da izvrše pritisak na ostalih 49 kompanija koje nisu suspendovale svoje oglase. "Morate zauzeti stav i podvući crtu", rekao je Karusone. "Za velike potrošače je važno da kažu da su prestali" sa oglašavanjem.

Koalicija je najavila i da će razmotriti javno prozivanje kompanija koje nisu donele odluku o pauziranju oglasa, dodao je on.

Mask je u subotu poručio da će vratiti nalog bivšeg predsednika, nakon što je anketa pokazala da je većina za to.

Imena na vrhu liste najboljih oglašivača "Tvitera" promenila su se u odnosu na nedelju pre nego što je Mask zaključio ugovor o preuzimanju kompanije. Glavni brendovi HBO i "Mondelez" bili su dva najbolja oglašivača na "Tviteru" u sedmici pre kupovine, prema podacima "Pathmatiksa". U periodu između 10. i 16. novembra, nakon što je Mask otpustio polovinu osoblja, dva najveća oglašivača bili su "FajnensBaz.io", sajt za lične finansije i "Trenditaun", sajt za e-trgovinu sa sedištem u Singapuru.

Podaci "Pathmatiksa" su pokazali da je 100 najboljih oglašivača između 10. novembra i 16. novembra potrošilo oko 23,6 miliona dolara na "Tviter", što je manje od 24, 2 miliona dolara koliko je potrošeno u sedmici između 16. oktobra i 22. oktobra pre nego što je Mask postao vlasnik "Tvitera".