Britanski odgovor "Putinovoj uceni": Građani, samo tuš, ne i u kadu!
Britanske poznate ličnosti i ministri savetovaće građane da se manje kupaju i da bar jednom nedeljno kadu zamene tušem, a kroz informativnu kampanju vrednu oko 29 miliona evra koju priprema vlada podučavaće ih i da gase bojlere i radijatore u prostorijama koje ne koriste.
Sve to, jer je ministar finansija Džeremi Hant obavezao građane da smanje potrošnju energije za 15 odsto kako bi sprečili da njihova zemlja bude izložena "Putinovoj uceni".
Vlada je, kako prenosi "Tajms", izradila planove za kampanju javnog informisanja "punog obima" koja će se svoditi na emitovanje reklama i poruka na društvenim mrežama, kao i onlajn saveta.
Bivša premijerka Liz Tras blokirala je ovaj vid uticaja na građane jer mu se "ideološki protivila", ali akciju je ponovo oživeo njen naslednik Riši Sunak, a kako se očekuje, trebalo bi da počne pre Božića.
Identifikovano je, piše ovaj medij, osam načina da Britanci sačuvaju svoju udobnost, ali i svoje pare, odnosno da uštede oko 480 evra godišnje.
Smanjenje temperature kotlova, kako tvrde britanske vlasti, u kućnom budžetu može da sačuva oko 92 evra, a isključivanje grejanja pri izlasku iz kuće štedi oko 121 evro. Toliko domaćinstvima ostaje i ako gase radijatore u praznim prostorijama.
Ukoliko isključe električne uređaje umesto da ih drže u stanju pripravnosti, Britancima će, navodno, računi biti niži za oko 65 evra, dok onima koji se često kupaju, u džepu ostaje još oko 17 evra ako jednom nedeljno koriste tuš.
Ministri će takođe podsticati građane da preduzmu "niskobudžetne mere energetske efikasnosti", kao što su izolacija potkrovlja i šupljih zidova i postavljanje termostatskih ventila za radijatore.
"Potrebno nam je da odigrate svoju ulogu u smanjenju naše energetske zavisnosti od onoga što Putin odluči da uradi u Ukrajini", poručio je Hant navodeći da oni kroz kapmpanju pokušavaju da pomognu ljudima da "sami sebi pomognu."
Predviđeno je da se, ako ne apeli ne urode plodom, kao i poruke, reklame i apeli ministara i javnih ličnosti, pribegne "kriznoj opciji", odnosno slanju direktnih tekstualnih poruka građanima, uz česte javne pozive na smanjenje potrošnje energije.